یمن یک ناوچه اروپایی را مجبور به خروج از دریای سرخ کرد


یمن یک ناوچه اروپایی را مجبور به خروج از دریای سرخ کرد

اقتصادنیوز : نیروی دریایی فرانسه اعلام کرد به دلیل آنچه سطح بالای تهدید توصیف شد، ناوچه آلزاس خود را از دریای سرخ خارج کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، ناخدای ناوچه «Alsace» نیروی دریایی فرانسه در گفت‌وگو با نشریه «لوفیگارو» این کشور اظهار کرد: ما لزوما انتظار این سطح از تهدید را نداشتیم، در آنجا خشونت نامحدودی وجود داشت که بسیار غافلگیرکننده و بااهمیت بود، نیروهای حوثی (انصارالله) در استفاده از پهپادها برای منفجر کردن کشتی‌های تجاری و نیز در شلیک موشک‌های بالستیک تردید نمی‌کنند.

خبر مرتبط
هشدار یمن به آمریکا/ اجازه جولان دادن در دریای سرخ را نمی‌دهیم

اقتصادنیوز: الحوثی با هشدار به ارتش آمریکا اعلام کرد که موشک‌های یمنی اجازه نخواهند داد که دریای سرخ به عرصه‌ای برای جولان ارتش آمریکا تبدیل شود و ملت و ارتش یمن تا رفع محاصره از غزه ثابت قدم است.

این فرمانده نیروی دریایی فرانسه با اشاره به افزایش سطح برخوردها گفت: سطح خشونت نیز به این شکل رو به افزایش است: ابتدا پهپادهای «انتحاری» و اکنون استفاده بسیار منظم از موشک‌های بالستیک، آخرین درگیری به سال ۲۰۱۱ و عملیات «هارماتان» (مداخله نظامی در لیبی) برمی‌گردد، من آنجا هم بودم، چنین چیزی نبود، مدت زیادی از زمانی که با این سطح از تسلیحات و خشونت مواجه شدیم، گذشته است.

او افزود: تهدیدی که این ناوچه در دریای سرخ با آن مواجه شد، بسیار بیشتر بود، نیروهای حوثی در حال تبیین شیوه خود هستند: هرچه بیشتر و بیشتر شلیک کنند، دقیق‌تر می‌شوند.

نیروی دریایی فرانسه ژانویه گذشته ناوچه «Alsace» را در دریای سرخ و در کنار ناوچه «Languedoc» خود مستقر کرد و هیچ گزارشی دال بر جایگزینی آن منتشر نشد.

ناوچه «Alsace» پس از ناوچه «Huitfeldt» دانمارک، دومین ناوچه اروپایی محسوب می‌شود که از دریای سرخ خارج می‌شود. ناوچه دانماریکی به دلیل تهدید روبه‌افزایش، مشکلات جدی در سامانه‌ پدافندی و در معرض خطر قرار گرفتن آن و کادرش از دریای سرخ خارج شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یمن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مرسدس بنز G580 رونمایی شد، اولین G کلاس تمام الکتریکی + عکس