ژاپن دست یاری به سوی آمریکا دراز کرد


ژاپن دست یاری به سوی آمریکا دراز کرد

اقتصادنیوز: نخست وزیر ژاپن در جریان سخنرانی در جلسه مشترک کنگره از آمریکایی‌ها خواست از نقش کشورشان در عرصه جهانی حمایت کنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، این سخنرانی از سوی فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن در حالی ایراد شد که تایید کمک خارجی به اوکراین و رژیم صهیونیستی از سوی مجلس نمایندگان کنگره آمریکا متوقف شده است.

به نوشته روزنامه یو اس ای تودی، یک بسته کمک ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین، تایوان و رژیم صهیونیستی در کنگره متوقف شده است. تعداد زیادی از قانونگذاران محافظه‌کار ارسال کمک‌های اضافی به اوکراین را متوقف کرده و برخی از قانونگذاران لیبرال هم نگران کمک‌های تهاجمی به رژیم صهیونیستی هستند.

کیشیدا به قانونگذاران کنگره گفت: جهان نیاز دارد که آمریکا به نقش خود ادامه دهد. اما برخی از خود آمریکایی‌ها به این ایفای نقش در عرصه جهانی، تردید دارند.

خبر مرتبط
بگو و مگوی ژاپن و روسیه بر سر تهدید هسته‌ای مسکو/ کرملین: شرم آور است

اقتصادنیوز: نماینده ژاپن در شورای امنیت روسیه را تهدید هسته‌ای معرفی کرد.

وی ادامه داد: می‌دانم که به دوش کشیدن چنین وظایفی برای شما سنگین است. نباید از آمریکا انتظار داشت که همه اینها را به تنهایی تحمل کند. شما تنها نیستید. ما با شماییم.

خبر مرتبط
درهای ژاپن به روی مهاجران باز شد+ فیلم

اقتصادنیوز: سیاست‌های مهاجرتی ژاپن دستخوش تغییر قرار گرفت؛ کشوری که از سراسر جهان علاقمندانی برای مهاجرت دارد .

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و کیشیدا همچنین یکسری اقدامات را برای تقویت همکاری اقتصادی و نظامی بین دو کشور از جمله گسترش ظرفیت‌های دفاعی بین استرالیا، آمریکا و ژاپن اعلام کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز