ژاپن روسیه را تهدید هسته‌ای خواند


ژاپن روسیه را تهدید هسته‌ای خواند

نماینده ژاپن در شورای امنیت بدون هیچ اشاره‌ای به اینکه آمریکا روی ژاپن بمب اتمی ریخته است، روسیه را تهدید هسته‌ای معرفی کرد.

میتسوکو شینو، نماینده ژاپن در شورای امنیت سازمان ملل گفت: ژاپن تنها کشوری است که بمب‌های هسته‌ای روی آن ریخته شده است و به همین دلیل توکیو، تهدیدات هسته‌ای روسیه را نخواهد پذیرفت.

شینو در حالی روسیه را یک تهدید هسته‌ای معرفی کرد که همانند همیشه این واقعیت را که ایالات متحده روی ژاپن بمب اتمی ریخته است، پنهان و در برابر آن سکوت کرد.

او گفت: من می‌خواهم موضع صریح ژاپن در مورد لفاظی‌های مکرر هسته‌ای روسیه را تکرار کنم. ژاپن به عنوان تنها کشوری که در طول جنگ جهانی دوم هدف بمباران هسته‌ای قرار گرفت، هرگز تهدیدات هسته‌ای روسیه را نمی‌پذیرد، چه رسد به استفاده از سلاح‌های هسته ای.

این دیپلمات بدون هیچ اشاره‌ای به آمریکا به عنوان بزرگترین کشوری که علیه دیگر کشور‌ها بمب اتمی به کار برده است، گفت فاجعه هیروشیما و ناکازاکی هرگز نباید دوباره تکرار شود.

ژاپن روسیه را تهدید هسته‌ای خواند

در همین حال، دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل گفت: سخنان فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن درباره تهدید هسته‌ای "مایه تاسف و شرمساری" است.

او در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «چه شرم آور».

همزمان جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن اخیرا بیانیه مشترکی منتشر کردند که در آن ایالات متحده متعهد شد از توکیو محافظت کند. از جمله در مورد استفاده از سلاح‌های هسته‌ای در صورت لزوم بود. با این حال، ژاپن لفاظی‌های خود را تهدیدآمیز نمی‌داند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول