اپل امکان تعمیر گوشی‌های آیفون با استفاده از قطعات اصلی کارکرده را فراهم می‌کند


اپل امکان تعمیر گوشی‌های آیفون با استفاده از قطعات اصلی کارکرده را فراهم می‌کندتوسط امیرکیوان گوهری / فروردین ۲۴, ۱۴۰۳ / 3 دقیقه برای مطالعه روز گذشته شرکت اپل از گسترش گزینه‌های خود...

اپل امکان تعمیر گوشی‌های آیفون با استفاده از قطعات اصلی کارکرده را فراهم می‌کند
اپل امکان تعمیر گوشی‌های آیفون با استفاده از قطعات اصلی کارکرده را فراهم می‌کند
توسط / / 3 دقیقه برای مطالعه
اپل امکان تعمیر گوشی‌های آیفون با استفاده از قطعات اصلی کارکرده را فراهم می‌کند

روز گذشته شرکت اپل از گسترش گزینه‌های خود تعمیری و تعمیرات مستقل برای گوشی‌های آیفون خود خبر داد. بدین‌ترتیب کاربران می‌توانند با استفاده از قطعات اصلی کارکرده، گوشی آیفون خود را تعمیر نمایند؛ اقدامی که تاکنون امکان‌پذیر نبوده است.

این پدیده به لطف فرآیند جدید کالیبراسیون قطعات ممکن می‌شود. بدین‌ترتیب یک قطعه کارکرده پس از نصب در آیفون دیگری این فرآیند را طی نموده و در صورت اصل بودن بدون هیچ‌گونه محدودیتی کار خواهد کرد. بنابراین کاربران شخصا یا از طریق یک واحد مستقل ارائه‌دهنده خدمات تعمیرات می‌توانند قطعات معیوب را با اجزای گرفته شده از آیفون‌های دیگر جایگزین نمایند.

این فرآیند از فصل پاییز و با مدل‌های منتخب آیفون آغاز خواهد شد. به گفته اپل، قطعات اصلی کارکرده همانند قطعات اصلی جدید از عملکرد و امنیت کاملی که توسط کالیبراسیون کارخانه‌ای ارائه می‌شود؛ بهره‌مند خواهند شد. اپل در ادامه به دفاع از فرآیند جفت شدن قطعات پرداخته و می‌افزاید که این موضوع برای حفظ حریم خصوصی، امنیت و ایمنی گوشی‌های آیفون بسیار حائز اهمیت است.

این فرآیند شامل تائید اصالت یا تقلبی بودن قطعه تعمیری و گردآوری اطلاعات مربوط به قطعات است. پیش از این چنانچه کاربران به‌دنبال تعویض قطعه‌ای از آیفون با قطعه استفاده شده در یک آیفون دیگر بودند؛ با مشکل مواجه می‌شدند؛ چرا که این قطعه با آیفون اولیه جفت و جور شده است. تیم‌های اپل طی مدت دو سال گذشته مشغول بررسی امکان استفاده مجدد از قطعاتی مانند حسگرهای بیومتریک برای سیستم‌های فیس آیدی و تاچ آیدی بوده‌اند. از پاییز امسال، کالیبراسیون تمامی قطعات پس از نصب آن روی دستگاه انجام می‌شود.

آیفون‌های آینده با پشتیبانی از حسگرهای بیومتریکی کارکرده عرضه خواهند شد. بدین‌ترتیب مشتریان و ارائه‌دهندگان خدمات هنگام سفارش قطعاتی که نیازمند تعویض برد منطقی نیستند؛ ملزم به ارائه شماره سریال دستگاه نخواهند بود.

اپل امکان تعمیر گوشی‌های آیفون با استفاده از قطعات اصلی کارکرده را فراهم می‌کند

همچنین اپل ویژگی قفل فعال‌سازی (Activation Lock) را به قطعات آیفون تعمیم می‌دهد تا از اوراق شدن آیفون‌های سرقتی برای برداشتن قطعات جلوگیری نماید. بنابراین چنان‌چه دستگاه در دست تعمیر تشخیص دهد که قطعه مورد پشتیبانی از دستگاه دیگری با Activation Lock یا Lost Mode فعال برداشته شده است؛ پس از نصب قطعه در آیفون جدید، فرآیند کالیبراسیون آن محدود خواهد شد.

نهایتا اپل با افتخار به ماهیت منحصربه‌فرد تاریخچه قطعات و خدمات خود در بخش تنظیمات سیستم‌عامل iOS اشاره می‌کند. این موضوع به دومین یا سومین مالک آیفون امکان می‌دهد تا به تاریخچه کامل قطعات و تعمیرات گوشی دسترسی داشته باشند. ویژگی تاریخچه قطعات و خدمات در فصل پاییز امسال گسترش یافته و نو یا کارکرده بودن یک قطعه اصلی اپلی را نمایش خواهد داد.

جان ترنوس؛ معاون ارشد واحد مهندسی سخت‌افزار اپل ضمن توضیحاتی گفت: “ما در اپل همواره به‌دنبال خلق راهکارهای جدید برای ارائه بهترین تجربه ممکن به مشتریان خود هستیم. همچنین ما به‌دنبال کاهش میزان تاثیرگذاری خود بر کره زمین هستیم. طراحی محصولات ماندگار نیز بخشی کلیدی از این رویکرد محسوب می‌شود. تیم‌های سراسر اپل طی مدت دو سال گذشته به نوآوری در زمینه طراحی و تولید محصول پرداخته و برای پشتیبانی از تعمیرات با استفاده از قطعات اصلی کارکرده و بدون تهدید امنیت و حریم خصوصی کاربران تلاش کرده‌اند. با این‌حال ما با توسعه برنامه جدید تعمیرات خود مایل هستیم تا آسایش بیش‌تری را برای مشتریان به ارمغان آورده و در عین‌حال به افزایش عمر محصولات و قطعات آنها کمک کنیم.”

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی