استقرار مربیان نظامی روسیه در نیجر / موضوع چیست؟


 استقرار مربیان نظامی روسیه در نیجر / موضوع چیست؟

اقتصادنیوز : یک هواپیمای مسافربری نظامی روسیه تیمی از مربیان و تجهیزات مختلف نظامی را برای کمک به ارتش نیجر به منظور آموزش نیروهای مقابله با تروریسم به این کشور آفریقایی اعزام کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، مربیان روسیه چهارشنبه شب وارد این کشور غرب آفریقا شدند و بر اساس تصاویر رسانه‌های نیجر، اقدام به تخلیه تجهیزات مورد نظر از این هواپیمای مسافربری کردند.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، یکی از اعضای این تیم به کانال تلویزیونی RTN نیجر گفت: ما اینجا هستیم تا ارتش نیجر را آموزش دهیم تا همکاری نظامی بین روسیه و نیجر را توسعه دهیم.

خبر مرتبط
انگشت اتهام روسیه به سمت غرب

اقتصادنیوز:یک مقام دومای روسیه گفت که انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور در دستور کار سیاسی پارلمان اروپا قرار داشته است و انتظار می‌رود با نزدیک شدن روز تحلیف رییس جمهور روسیه، دور جدید از تلاش‌های غرب برای انجام دادن اقدامات مداخله‌جویانه در امور روسیه انجام بگیرد.

یک کارشناس دیگر روسی نیز گفت: ما تجربه زیادی در مبارزه با تروریسم داریم. ما اینجا هستیم تا این تجربه را با دوستان خود به اشتراک بگذاریم. نیروهای ما به طور مشترک ارتش نیجر را تشکیل و آموزش خواهد داد.

وزارت دفاع روسیه هنوز محدوده این ماموریت را تایید نکرده، اما شبکه تلویزیونی RTN در یک پست فیسبوکی مدعی شد که مربیان روسی همچنین یک سیستم دفاع هوایی در نیجر نصب خواهند کرد.

«عبدالرحمن چیانی»، رهبر انتقالی نیجر و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ماه گذشته میلادی به هماهنگی تلاش‌ها برای مبارزه با تروریسم در منطقه ساحل متعهد شدند.

به گفته کرملین، این موضوع زمانی مورد بحث قرار گرفت که رهبر این کشور غرب آفریقا پس از حمله تروریستی در تالار شهر کروکوس با پوتین برای ابراز همبستگی با مسکو تماس گرفت.

پس از برکناری محمد بازوم، رئیس ‌جمهور طرفدار غرب در سال گذشته، رهبری جدید از زمان به دست گرفتن قدرت در نیامی اقداماتی را برای قطع روابط با شرکای سابق غربی انجام داده و دلیل آن را شکست آنها در فرونشاندن خشونت‌های افراط گرایان در منطقه ساحل دانسته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مرسدس بنز G580 رونمایی شد، اولین G کلاس تمام الکتریکی + عکس