تاکید ماکرون بر افزایش تولیدات نظامی فرانسه


 تاکید ماکرون بر افزایش تولیدات نظامی فرانسه

اقتصادنیوز :رییس جمهور فرانسه با اشاره به این که این کشور در آستانه ورود به تغییرات ژئوپولیتیکی و ژئواستراتژیکی قرار دارد، بر اهمیت افزایش تولیدات دفاعی این کشور تاکید کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه طی بازدید از کارخانه تولید مهمات «یورنکو» گفت که شرکت‌های فرانسوی باید تولیدات نظامی خود را افزایش بدهند.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد احداث یک کارخانه تولید باروت در برگراک در غرب فرانسه با حضور ماکرون طی مراسمی آغاز شد. این کارخانه از سال ۱۹۱۵ وجود داشت اما تولیدات خود را در سال ۲۰۰۷ متوقف کرد.

خبر مرتبط
ماکرون خون آمریکا و آلمان را به جوش آورد/ اوضاع برای اوکراین وخیم شد

اقتصادنیوز: رسانه آمریکایی از خشم مقام‌های این کشور از مواضع «امانوئل ماکرون» در حمایت از اعزام سربازان غربی به اوکراین به دلیل نگرانی آن‌ها از اینکه چنین اقدامی به جنگ با روسیه منجر شود، خبر داد.

رییس جمهور فرانسه در جمع خبرنگاران گفت: ما آماده تغییرات بلندمدت ژئوپولیتیکی و ژئواستراتژیکی هستیم که در آن نقش صنایع دفاعی، بیش از پیش، اهمیت خواهد داشت.

او با اشاره به جنگ اوکراین افزود: اگر جنگ فردا متوقف شود، این جهان به پایان نرسیده است، چرا که روسیه به طور گسترده‌ای در حال تجهیز دوباره خود بوده و هزینه‌های نظامی و سفارشات دفاعی در سراسر اروپا رو به افزایش است.

ماکرون اشاره کرد که فرانسه سرعت تولید توپ‌های هویتزر «سزار» را افزایش داده است که به اوکراین نیز عرضه می‌شوند و در سراسر جهان به فروش می‌رسند. کارخانه یورنکو از آغاز جنگ اوکراین، تولیدات مهمات خود را دو برابر کرده است.

به گفته رییس جمهور فرانسه، کارخانه جدید در برگراک ظرفیت تولید مهمات صنایع دفاعی را بالا می‌برد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها