آزمون سرعت و شتاب فورد موستانگ شلبی GT500 در اتوبان


آزمون سرعت و شتاب فورد موستانگ شلبی GT500 در اتوبان

یک دستگاه فورد موستانگ شلبی GT500 با ۷۶۰ اسب بخار قدرت توانایی‌های سرعت و شتاب خود را در اتوبان به نمایش گذاشته است. یکی از شناخته‌شده‌ترین اعضای خانواده موستانگ مدل شلبی GT500 است که تقریباً ۵ سال پیش عرضه شد و اگرچه دیگر خبری از آن در خط...

یک دستگاه فورد موستانگ شلبی GT500 با ۷۶۰ اسب بخار قدرت توانایی‌های سرعت و شتاب خود را در اتوبان به نمایش گذاشته است.

آزمون سرعت و شتاب فورد موستانگ شلبی GT500 در اتوبان

یکی از شناخته‌شده‌ترین اعضای خانواده موستانگ مدل شلبی GT500 است که تقریباً ۵ سال پیش عرضه شد و اگرچه دیگر خبری از آن در خط تولید نیست اما همچنان توجهات را به خود جلب می‌کند. با توجه به مشخصات فنی این خودرو دلیل محبوبیت بالای شلبی GT500 را خواهید فهمید چراکه تا به امروز همچنان قوی‌ترین محصول جاده‌ای تاریخ فورد به شمار می‌رود و حتی قوی‌تر از سوپرکار جی تی است.

آزمون سرعت و شتاب فورد موستانگ شلبی GT500 در اتوبان

فورد برای نیروبخشی به موستانگ شلبی GT500 از سوپرشارژر استفاده کرده و بنابراین نسل S550 این خودرو از پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۲ لیتری با ۷۶۰ اسب بخار قدرت و ۸۴۷ نیوتون متر گشتاور برخوردار است. اگر از فورد درباره صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت این هیولا بپرسید آن‌ها زمان حدود ۳ ثانیه‌ای را اعلام خواهند کرد. همچنین شلبی GT500 مسافت ۴۰۰ متر را در حدود ۱۰ ثانیه طی می‌کند.

آزمون سرعت و شتاب فورد موستانگ شلبی GT500 در اتوبان

ابعاد، پرفورمنس و صدای تولیدی پیشرانه باعث می‌شود خودروی موردبحث در جایگاهی همانند دوج چلنجر SRT هلکت قرار گیرد هرچند دو مدل دیمن به دلیل قدرت بیشتر دست برتر را خواهند داشت. دیمن استاندارد در فول ترین نسخه ۸۴۰ اسب بخار قدرت دارد درحالی‌که قدرت دیمن ۱۷۰ به رقم حیرت‌انگیز ۱۰۲۵ اسب بخار می‌رسد. این خودرو در عرض ۱.۶۶ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت رسیده و مسافت ۴۰۰ متر را در ۸.۹۱ ثانیه طی می‌کند.

آزمون سرعت و شتاب فورد موستانگ شلبی GT500 در اتوبان

اما وضعیت کامارو چگونه است؟ همان‌طور که می‌دانید کامارو به خاطرات پیوسته و نمی‌توانیم خبری دقیق از آینده آن داشته باشیم. برخی افراد اعتقاد دارند شاید در آینده رقیبی برای چارجر دیتونا برقی تولید شود درحالی‌که برخی کارشناسان نیز اظهار می‌دارند کامارو بعدی همچنان به پیشرانه درون‌سوز وفادار خواهد بود. مدل قبلی ZL1 بسیار ضعیف‌تر از مدل‌های هلکت و دیمن و همچنین شلبی GT500 بوده چراکه پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار آن تنها ۶۵۰ اسب بخار قدرت داشته است. اما با وجود بازنشسته شدن خودروی موردبحث شاهد هنرنمایی آن در اتوبان هستیم. قبلاً چندین نمونه فورد موستانگ شلبی GT500 در مسابقات درگ درخشیده‌اند و حالا نوبت به تخت گاز با آن در بخش‌های بدون محدودیت سرعت اتوبان‌های آلمان می‌رسد. این خودروی آبی رنگ با نوارهای سفید بدنه جذابیت‌های زیادی دارد و راننده با جرات بالای خود به سرعت‌های قابل‌توجهی می‌رسد. یکی از بهترین بخش‌های ویدئو نیز غرش پیشرانه ۸ سیلندر فورد خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


درمان گیاهی ریزش مو