پوتین: روسیه هرگز راه حل مسالمت آمیز اختلافات با اوکراین را رد نکرده است


پوتین: روسیه هرگز راه حل مسالمت آمیز اختلافات با اوکراین را رد نکرده است

مسکو مجبور شد به حملات اوکراین به تاسیسات انرژی روسیه پاسخ دهد.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، با اعلام بیانیه ای اظهار داشت که روسیه هرگز راه حل مسالمت آمیز اختلافات با اوکراین را رد نکرده است.
وی در ادامه افزود: «مسکو مجبور شد به حملات اوکراین به تاسیسات انرژی روسیه پاسخ دهد، اما در زمستان از انجام این کار خودداری کرد».
ولادیمیر پوتین از دعوت نشدن روسیه به کنفرانس صلح در سوئیس شگفت زده شد و گفت« این در حالی است که خودشان می گویند بدون روسیه رسیدن به صلح غیرممکن است - نوعی پانوپتیکون».
پیشتر، گزارش شد که سوئیس قصد دارد در اواسط ژوئن نشست صلحی را درباره اوکراین برگزار کند که 80 تا 100 کشور در آن شرکت خواهند کرد. به نوبه خود، ولادیمیر خوخلوف، سخنگوی سفارت روسیه در برن گفت که سوئیس برای فدراسیون روسیه دعوت نامه ای برای شرکت در نشست اوکراین ارسال نکرده و مسکو در هیچ حالتی در آن شرکت نخواهد کرد. وی افزود که ایده کنفرانس صلح که توسط برگزارکنندگان به شدت ترویج شده، برای فدراسیون روسیه غیرقابل قبول است، زیرا صحبت در مورد گزینه دیگری برای پیشبرد یک "فرمول صلح" غیرقابل قبول است که منافع روسیه را در نظر نگیرد.
گفتنی است، رابرت برنز، رئیس سیا، پیشتر اعلام کرده بود که بدون کمک نظامی بیشتر از سوی ایالات متحده، اوکراین مجبور خواهد شد تا ظرف یک سال آینده وارد مذاکرات صلح بر اساس شرایط مسکو شود. به عقیده وی، عدم حمایت آمریکا منجر به عقب نشینی بیشتر و از دست دادن قلمرو نیروهای مسلح اوکراین خواهد شد. همانطور که روزنامه موندو به نقل از یک مقام نظامی اوکراینی گزارش داد، اگر اوکراین در آینده نزدیک مهمات از غرب دریافت نکند، کی یف ضرر خواهد کرد. ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان نیز به نوبه خود گفت که اتحادیه اروپا نمی‌تواند منابع مالی کافی برای اوکراین فراهم کند تا بتواند به پیروزی نظامی در درگیری با روسیه دست یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مرسدس بنز G580 رونمایی شد، اولین G کلاس تمام الکتریکی + عکس