توافق رژیم صهیونیستی و اندونزی برای عادی سازی روابط


توافق رژیم صهیونیستی و اندونزی برای عادی سازی روابط

به گزارش رکنا، این توافق بخشی از تلاش‌ها برای تسهیل پیوستن اندونزی به سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OCDE) است که شامل ۳۸ کشور عضو است. در نامه «ماتیاس کورمان» دبیر کل سازمان همکاری...

به گزارش رکنا، این توافق بخشی از تلاش‌ها برای تسهیل پیوستن اندونزی به سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OCDE) است که شامل ۳۸ کشور عضو است.

در نامه «ماتیاس کورمان» دبیر کل سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OCDE) به یسرائیل کاتس وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی آمده که رسماً با شرایط پیوستن اندونزی به این سازمان موافقت شده است. برای پیوستن به سازمان همکاری اقتصادی و توسعه به موافقت همه اعضای از جمله رژیم اشغالگر نیاز است.

به گزارش سمانیوز، کاتس در پاسخ بر بهبود مثبت در روابط دو طرف از جمله اجازه دادن به اندونزی برای آغاز روند پیوستن به سازمان همکاری اقتصادی و توسعه تأکید کرد.

سازمان همکاری اقتصادی و توسعه از رژیم اسرائیل خواست که با الحاق اندونزی مخالفت نکند، اما با توجه به مواضع قبلی اندونزی علیه این رژیم، یسرائیل کاتس از اندونزی خواست تا با اتخاذ مواضع مشخص در قبال تل آویو، نیت خود را برای عادی سازی روابط نشان دهد.

پس از یک سری مذاکرات، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OCDE) و اندونزی با این شرط موافقت کردند که قبل از رای گیری نهایی و عضویت قطعی در این سازمان، اندونزی باید روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی برقرار کند.


توافق رژیم صهیونیستی و اندونزی برای عادی سازی روابط

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان