بار مفید پرتاب شده از موشک آنگارا وارد مدار زمین شد


بار مفید پرتاب شده از موشک  آنگارا  وارد مدار زمین شد

بلوک شتاب دهنده که توسط آنگارا پرتاب شد، بار را به مدار ثابت زمین رساند.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی «روسکوسموس» روز 11 آوریل (پنجشنبه) به خبرنگاران گفت که بلوک شتاب دهنده «اوریون» که در اولین پرتاب موشک سنگین آنگارا-A5 از پایگاه فضایی «واستوچنی» پرتاب شد، محموله آزمایشی را به مدار ثابت زمین رساند.
در مرحله بعد، اوریون با محموله خود به مدار ذخیره سازی منتقل می شود تا با فضاپیماهای موجود در مدار ثابت زمین تداخل نداشته باشد.
سخنگوی «روسکوسموس« در ادامه افزود: «بدین ترتیب وظیفه اصلی اولین پرتاب در چارچوب آزمایش های توسعه پرواز مجتمع موشکی فضایی آمور با پرتاب موشک کلاس سنگین «آنگارا» از پایگاه فضایی «واستوچنی» به طور کامل اجرا شد.
مدار ثابت زمین (یعنی مداری که در آن وسایل فضایی دائماً بالای همان نقطه روی زمین "معلق" می مانند) در ارتفاعی حدود 36 هزار کیلومتر قرار دارد و نقطه اصلی برای ماهواره های ارتباطی سنگین است.
گفتنی است، پرتاب در ساعت 12:00 به وقت مسکو انجام شد. ابتدا پرتاب Angara-A5 از از پایگاه فضایی واستوچنی در ابتدا برای ساعت 12:00 به وقت مسکو در 9 آوریل برنامه ریزی شده بود، اما اتوماسیون دو دقیقه قبل از این زمان دستور تعلیق پرتاب را داد. علت، خرابی سیستم فشار باک اکسید کننده بلوک مرکزی موشک بود.
زیرساخت پرتاب آنگارا در وستوچنی از سال 2018 در دست ساخت است. پیش از این، سه پرتاب کلاس سبک Angara-A1.2 (اولین بار در سال 2014) و سه پرتاب موشک کلاس سنگین Angara-A5 از پایگاه فضایی پلستسک در منطقه آرخانگلسک روسیه انجام شد.
در نظر است که در آینده موشک مدرنیزه شده Angara-A5M از پایگاه فضایی روسیه در منطقه آمور پرتاب شود که با کمک آن ماژول های ایستگاه مداری روسیه به مدار زمین پرتاب می شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


4 متن نمایشنامه طنز کوتاه؛ داستان های خنده دار و جذاب