پاسخ ایران به حمله اسرائیل چگونه خواهد بود؟


پاسخ ایران به حمله اسرائیل چگونه خواهد بود؟

روسیه به دلیل پاسخ احتمالی تهران به حمله اسرائیل با ایران در تماس است.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه متذکر شد که مسکو با توجه به پاسخ احتمالی تهران به حمله اسرائیل به کنسولگری ایران با تهران در تماس است.
پیشتر، بنا به گزارش وزارت دفاع سوریه، شامگاه اول آوریل، حمله هوایی اسرائیل به ساختمان سرکنسولگری ایران در دمشق پایتخت سوریه انجام شد. ساختمان کنسولگری همچنین محل اقامت سفیر ایران حسین اکبری بود. سفیر ایران در جریان حمله آسیبی ندید. بر اساس بیانیه وزارت دفاع سوریه، ساختمان کنسولگری در نتیجه یک حمله موشکی به طور کامل تخریب شده است.
ریابکوف به خبرنگاران گفت: «ما از طریق بریکس در تماس دائم با ایران هستیم و در آینده نزدیک نیز بحث‌های عمیق و جدیدی درباره طیف وسیعی از مسائل مربوط به خاورمیانه انجام خواهد شد».
ریابکوف در ادامه گفت: «ما اقدام اسرائیل، یعنی حمله به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم می کنیم. ما معتقدیم که همدستی با اقدامات اسرائیل در خاورمیانه، که هسته اصلی سیاست واشنگتن را تشکیل و نشان می دهد، از بسیاری جهات علل اصلی بروز تراژدی های هر چه بیشتر در منطقه است».
بر اساس گزارش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، در حمله اسرائیل هفت افسر سپاه از جمله دو مستشار ارشد - محمدرضا زاهدی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه و لبنان و جانشین وی، سردار محمدهادی حاجی رحیمی، کشته شدند.
سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، گفت که اسرائیل بهای سنگینی برای این حمله خواهد پرداخت و رهبران جنبش های مقاومت در منطقه گفتند که لازم است از همه امکانات ممکن در رویارویی با اسرائیل برای حمایت از جنبش فلسطینی حماس و سایر گروه های مسلح فلسطینی در نوار غزه استفاده شود.
پیشتر رسانه های آمریکایی با استناد به منابع اطلاعاتی ایران و آمریکا گزارش داده بودند که ایران قصد دارد با استفاده از موشک های بالستیک و پهپادهای حاوی مواد منفجره به ده ها هدف حساس در اسرائیل از جمله زیرساخت های انرژی و تاسیسات مختلف دیگر حمله کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی