تجهیز بیش از 1000هکتار از زمین های کشاورزی لرستان به سیستم آبیاری نوین


تجهیز بیش از 1000هکتار از زمین های کشاورزی لرستان به سیستم آبیاری نوین

به گزارش رکنا از لرستان، سید عمادشاهرخی اظهار داشت: در سد ایوشان در راستای شعار سال اقدام مشترکی با مردم داریم انجام می‌دهیم تا باارائه سیستم های نوین آبیاری بخشی از اراضی دیم رابه آبی تبدیل...

به گزارش رکنا از لرستان، سید عمادشاهرخی اظهار داشت: در سد ایوشان در راستای شعار سال اقدام مشترکی با مردم داریم انجام می‌دهیم تا باارائه سیستم های نوین آبیاری بخشی از اراضی دیم رابه آبی تبدیل کنیم.

وی در ادامه افزود: برای اجرایی شدن این طرح حدود هفتاد ۷۰درصد مشارکت مردمی و۳۰ درصد هم بخش دولتی سرمایه گذاری کرده و به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تبدیل اراضی دیم به آبی سبب افزایش تولید و درمعیشت مردم تاثیرگذار خواهد شد و ما در همین راستا در سایر شهرستان چندین پروژه راشروع کرده ایم.

شاهرخی به بیان اینکه این برنامه درسایر شهرستان‌های استان ادامه دارد ودرحال اجرایی شدن هستند گفت:ماهمین برنامه رادرسایر شهرهای استان برای توسعه طرح اجرایی شدن سیستم‌های نوین آبیاری دراراضی دیم داریم وبه عنوان نمونه درحاشیه رودخانه ی سیمره حدود ۴۰۰هکتار با مشارکت مردم به سیستم های نوین آبیاری تجهیز وبه بهره برداری برسانیم.

وی افزود: درحال حاضر ۳پروژه رو شروع کردیم و روند اداری آنها درحال انجام است و درهمین راستا جلساتی برگزار کرده ایم و درمجموع درحال حاضر حدود ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ هکتار از اراضی دیم استان پیش بینی می شود برای امسال و با مشارکت مردم به آبی تبدیل کنیم.

.

مهدی زکی پور/لرستان


تجهیز بیش از 1000هکتار از زمین های کشاورزی لرستان به سیستم آبیاری نوین

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس نوشته و متن تولدت مبارک پسرم | عکس پروفایل تبریک تولد پسرم از طرف مادر و پدر