حمایت تمام قد انصارالله یمن از غزه/هشدار جدی به این کشتی‌ها


حمایت تمام قد انصارالله یمن از غزه/هشدار جدی به این کشتی‌ها

اقتصادنیوز: رئیس و عضو شورای عالی سیاسی یمن وابسته به جنبش انصارالله یمن بر تدام حمایت یمن از غزه تاکید کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد عملیات ارتش یمن در دریا با هدف توقف جنگ غزه و لغو محاصره این باریکه تا زمان تحقق این اهداف ادامه خواهد داشت.

خبر مرتبط
ادعای آمریکا درباره انهدام سامانه دفاع هوایی و پهپاد یمنی

فرماندهی مرکزی آمریکا مدعی شد که یک سامانه دفاع هوایی، یک مرکز کنترل زمینی و یک پهپاد نیروهای یمنی را منهدم کرد.



وی در سخنرانی خود به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر گفت کشتیرانی برای همه کشتی‌ها به جز کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی و کشتی‌های آمریکا و انگلیس پس از تجاوز به یمن امن است.

در پی حمله رژیم صهیونیستی به غزه که ۶ ماه از آن می‌گذرد، ارتش یمن اعلام کرده تا زمان توقف جنگ غزه و لغو محاصره این باریکه به حملات خود علیه کشتی‌های رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های عازم بنادر فلسطین اشغالی ادامه می‌دهد.

آمریکا و انگلیس به بهانه حفاظت از امنیت کشتیرانی در دریای سرخ و تنگه باب، بارها مواضع جنبش انصارالله یمن را هدف قرار داده است و به دنبال این تجاوز، ارتش یمن مانع از تردد کشتی‌های این دو کشور در دریای سرخ می‌شود.

به نقل از سایت خبری المسیره، المشاط درباره عاقبت تجاوز به یمن به آمریکا و انگلیس هشدار داد و این دو کشور را مسئول تبعات این حملات دانست.

وی در ادامه از ایستادگی ملت و مقاومت فلسطین در برابر تجاوزات ارتش رژیم صهیونیستی قدردانی کرد و گفت پیروزی نهایی از آن ملت فلسطین است.

المشاط تاکید کرد موضع انسانی و اخلاقی دولت و ملت یمن در حمایت از ملت فلسطین و پشتیبانی نظامی از آن ثابت است.

وی همچنین حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کرد و از حق ایران در پاسخ به این تجاوز که نقض آشکار حاکمیت سوریه و ایران است، حمایت کرد.

المشاط از جهان اسلام خواست به هر طریق ممکن از جمله تحریم کالاهای رژیم صهیونیستی و آمریکا از ملت فلسطین حمایت کند.

در همین راستا، «محمدعلی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن نیز بر حمایت کشورش از مساله فلسطین و پشتیبانی از ملت فلسطین تا زمان توقف جنگ غزه و لغو محاصره آن تاکید کرد.

وی در پیامی به «عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر انصارلله یمن به مناسبت عید فطر تصریح کرد جهان اسلام عید فطر امسال با چالش‌های زیادی روبروست؛ مردم غزه در معرض حملات، کشتار و محاصره رژیم صهیونیستی قرار دارند و ملت یمن نیز به دلیل حمایت از مردم غزه با حملات متجاوزانه آمریکا روبرو هستند.

وی افزود با این حال، ملت یمن و نیروی مسلح آن با یک همبستگی قوی به دفاع از ملت فلسطین ادامه می‌دهند. همبستگی که به جهانیان ثابت کرده مساله فلسطین، مساله عادلانه‌ای است و یمن از آن دست نخواهد کشید.

۱۳ فروردین ماه در پی حمله تروریستی رژیم صهیونسیتی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق، ۱۳ نفر از جمله ۷ مستشار نظامی ایران به شهادت رسیدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یمن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی