هاوینگ بیت کوین اقتصاد ماینرها را تغییر می‌دهد؟


هاوینگ بیت کوین اقتصاد ماینرها را تغییر می‌دهد؟

هاوینگ بیت کوین طی چند روز آینده انجام خواهد شد و استخراج‌کنندگان را به چالش می‌کشد و از طرفی هزینه‌های تولید را دوبرابر می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، در حالی که جامعه بیت کوین به شمارش معکوس خود طی 9 الی 10 روز آینده برای رویداد بسیار مورد انتظار هاوینگ نزدیک می‌شود، توجهات به تأثیر عمیق این رویداد بر اقتصاد ماینرها معطوف می‌شود. هاوینگ، که بخشی ذاتی از طراحی بیت کوین است، پاداش بلاک‌های استخراج‌کنندگان را نصف کرده، حاشیه سود و هزینه‌های عملیاتی آن‌ها را به‌طور بنیادین تغییر می‌دهد.

درکِ منطق اقتصادی هاوینگ

رویداد هاوینگ بیت کوین، که هر ۲۱۰،۰۰۰ بلاک یا تقریباً هر چهار سال یک بار رخ می‌دهد، با هدف کنترل نرخ تورم این ارز دیجیتال از طریق کاهش سرعت ورود توکن‌های جدید به چرخه گردش، طراحی شده است. این محدودیت عمدی عرضه با هدف افزایش کمبود بیت کوین، احتمالاً ارزش آن را نیز با گذشت زمان افزایش می‌دهد. هاوینگ پیش رو پاداش بلاک‌ها را از ۶.۲۵ بیت کوین به ۳.۱۲۵ بیت کوین کاهش می‌دهد و عرضه را بیشتر محدود می‌کند.

هاوینگ بیت کوین اقتصاد ماینرها را تغییر می‌دهد؟

تأثیر بر استخراج‌کنندگان

در حالی که هاوینگ بیت کوین معمولاً از نظر اقتصادی رویدادی مثبت دیده می‌شود، چالش‌های قابل توجهی برای استخراج‌کنندگان ایجاد می‌کند. پاداش استخراج و جریان درآمدی حیاتی برای ماینرهای شبکه، طی این رویداد نصف خواهد شد. این مسئله نیازمند بازبینی مجدد قابلیت تداوم عملیات این دستگاه‌ها خواهد بود.

کی یانگ جو، مدیرعامل کریپتوکوانت، اخیراً به تغییر در "قیمت کف" استخراج، اشاره کرده است که نقطه سر به سر برای ماشین‌های مختلف استخراج را نشان می‌دهد. ارقام فعلی نشان می‌دهند که قیمت کف Antminer S19 در حدود ۵۴,۹۰۰ دلار است و این رقم برایS19 XP و S21 به ترتیب ۴۰,۰۰۰ و ۲۷,۹۰۰ دلار هستند. پس از هاوینگ، این هزینه‌ها قرار است دوبرابر شوند. این مسئله بسیاری از استخراج‌کنندگان، به ویژه آن‌هایی که به مدل‌های S19 XP و S19 وابسته هستند را در موقعیت دشواری قرار می‌دهد، زیرا فعالیت آن‌ها ممکن است دیگر سودآور نباشد مگر اینکه قیمت بیت کوین افزایش قابل توجهی داشته باشد.

هاوینگ بیت کوین اقتصاد ماینرها را تغییر می‌دهد؟

تحلیل مقایسه‌ای با هاوینگ‌های قبلی

تاریخچه بیت کوین نشان می‌دهد که رویداد هاوینگ ابتدا استخراج‌کنندگان را در موقعیت نامطلوبی قرار می‌دهد، همانطور که هاوینگ ۲۰۲۰ وضعیت استخراج‌کنندگان S9 را از نظر سودآوری تغییر داد. البته این شرایط پس از زمانی که رالی قیمت آغاز شد، به‌طور کامل تغییر کرد.

با این حال، سناریوی فعلی بیت کوین به نظر می‌رسد کمی مطلوب‌تر باشد. روند صعودی جاری بیت کوین، این ارز دیجیتال را به نقاط سر به سر برای چندین استخراج‌کننده پس از هاوینگ نزدیک‌تر می‌کند. به طور خاص، افزایش تنها ۱۱ درصد از سطح قیمت فعلی برای استخراج‌کنندگان S19 Pro کافی خواهد بود تا هزینه‌های خود را تحت ساختار پاداش جدید پوشش دهند.

چشم‌انداز بازار و استراتژی‌های استخراج‌کنندگان

در حالی که قیمت بیت کوین حدود 72 هزار و 100 دلار معامله می‌شود و افزایش بیش از 3 درصدی را طی هر هفته نشان می‌دهد، جامعه استخراج‌کنندگان در حالت آماده‌باش قرار دارند. هاوینگ پیش رو نه تنها استقامت استخراج‌کنندگان را آزمایش می‌کند بلکه توانایی آن‌ها برای سازگاری با شرایط بازار را نیز می‌سنجد. استراتژی‌ها ممکن است شامل سرمایه‌گذاری در تجهیزات استخراج کارآمدتر، مانند Antminer S21 که حتی پس از هاوینگ نیز سودآور باقی می‌ماند، یا کاوش منابع انرژی جایگزین و کم‌هزینه‌تر برای تأمین برق عملیات‌های خود باشد.

اخبار حوزه رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

سلب مسئولیت: همان‌طور که بر همگان روشن است، ورود به معاملات در هر نوع بازاری نیازمند دانش و تجربه‌ کافی است. این گزارش تجارت‌نیوز تنها در راستای تحلیل داده‌ها و اخبار مربوطه است و این مجموعه هیچ‌گونه پیشنهادی برای هر نوع معامله‌ای به خوانندگان محترم ارائه نمی‌دهد.

به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی