گوگل شبکه Find My Device را راه‌اندازی کرد


گوگل شبکه Find My Device را راه‌اندازی کرد

گوگل تأیید کرده است که عرضه جهانی Find My Device طی چند ماه آینده انجام خواهد شد.​

به گزارش تجارت‌نیوز، گوگل شبکه Find My Device خود را در ایالات‌متحده و کانادا راه‌اندازی کرد. این شرکت تأیید کرده است که عرضه جهانی این سرویس طی چند ماه آینده انجام خواهد شد. با این شبکه شما می‌توانید گوشی و گجت‌های خود را حتی اگر آفلاین باشند، پیدا کنید. در سری پیکسل 8 نیز حتی اگر این گوشی‌ها خاموش شده باشند، قابلیت مکان‌یابی آن‌ها فعال باقی می‌ماند.

براساس گزارش ورج، شبکه Find My Device گوگل می‌تواند دستگاه‌های مختلف را حتی زمانی که آفلاین هستند (و به اینترنت متصل نیستند)، مکان‌یابی کند. در سری پیکسل 8، گوگل یک گام فراتر رفته است و به کاربران اجازه می‌دهد گوشی‌ها را حتی زمانی که خاموش هستند یا شارژ باتری آن‌ها تمام شده است، پیدا کنند. گوگل تأیید کرده است که این قابلیت را به گوشی‌های دیگر نیز خواهد آورد.

این شبکه با استفاده از بلوتوث سایر دستگاه‌های اندرویدی، مکان تقریبی گوشی شما را پیدا می‌کند، به این طریق حتی اگر گوشی آفلاین باشد، می‌توانید آن را پیدا کنید. اگر دستگاه گم‌شده در نزدیکی شما باشد، با نزدیک‌شدن به آن، یک علامت روی اپلیکیشن Find My Device دریافت می‌کنید.

از ماه مه (اردیبهشت)، این شبکه از تگ‌های جدید ردیاب بلوتوث Chipolo و Pebblebee نیز پشتیبانی خواهد کرد. با قراردادن این تگ‌ها در کیف پول یا در جاکلیدی خود می‌توانید آن‌ها را در هر زمان که خواستید ردیابی کنید. همانند ایرتگ اپل، می‌توانید دسترسی به تگ‌های خود را با چندین کاربر به اشتراک بگذارید.

گوگل همچنین از ابزارها و گجت‌های متنوعی پشتیبانی می‌کند. هدفون‌های JBL و سونی نیز به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری دریافت می‌کنند تا بتوانند با استفاده از این شبکه مکان‌یابی شوند. شبکه Find My Device از دستگاه‌های دارای اندروید 9 یا بالاتر پشتیبانی می‌کند و تا چند ماه دیگر به‌صورت جهانی عرضه خواهد شد.

منبع : دیجیاتو
به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ساخت کاردستی ورزشی برای کودکان با روش های ساده و راحت