شمارش گام‌ها با استفاده از گوشی اندرویدی و آیفون


شمارش گام‌ها با استفاده از گوشی اندرویدی و آیفونتوسط فاطمه آهنگریان / فروردین ۲۱, ۱۴۰۳ / 9 دقیقه برای مطالعه قطعا پیاده‌روی از ساده‌ترین ورزش‌ها برای تناسب اندام و سالم ماندن است. اگر...

شمارش گام‌ها با استفاده از گوشی اندرویدی و آیفون
شمارش گام‌ها با استفاده از گوشی اندرویدی و آیفون
توسط / / 9 دقیقه برای مطالعه
شمارش گام‌ها با استفاده از گوشی اندرویدی و آیفون

قطعا پیاده‌روی از ساده‌ترین ورزش‌ها برای تناسب اندام و سالم ماندن است. اگر از جمله افرادی هستید که همه روزه در محیط بیرون از خانه یا در منزل پیاده‌روی می‌کنید، این مطلب برای شماست. ما در این مقاله سعی کرده‌ایم که به شما یاد بدهیم که چگونه با استفاده از گوشی اندرویدی و آیفون خود به شمارش گام‌ها بپردازید.

اگر سعی می‌کنید که روزانه به پیاده‌روی بروید و تحرک داشته باشید،‌ احتمالا گوشی هوشمندتان بتواند به شما کمک کند تا در این راه انگیزه بیشتری بگیرید. چرا که شما می‌توانید با گوشی اندرویدی یا آیفون خود به راحتی گام‌های خود را بشمارید. کمپانی‌هایی که امروزه در ساخت گوشی‌های هوشمند فعالیت دارند سعی می‌کنند که با افزایش قابلیت‌ها و امکانات موجود در این دستگاه‌ها نیازهای مختلف کاربران را برطرف کنند.

یکی از این نیازها شمارش قدم‌ها است. امروزه بسیاری از دستگاه‌های هوشمند به سنسورهایی مجهز شدند تا بتوانند به راحتی گام‌های کاربر را شمرده و او را از داشتن یک ساعت هوشمند مجهز به گام‌شمار بی‌نیاز کنند. بنابراین اهمیتی ندارد که از یک گوشی آیفون استفاده می‌کنید یا یک دستگاه اندرویدی، چرا که با هر دو این‌ها می‌توانید به شمارش گام‌ها بپردازید.

پس اگر به ورزش پیاده‌روی علاقه‌مند هستید و دوست دارید که تعداد گام‌هایتان را نیز بشمارید این مطلب را تا انتها بخوانید، چرا که ما در ادامه این مقاله اطلاعات بسیار مفیدی را برای شما ارائه کرده‌ایم و ترفندهایی را به شما یاد خواهیم داد که بتوانید با استفاده از آنها به راحتی با استفاده از گوشی اندرویدی یا آیفون خود به شمارش گام‌ها بپردازید.

شمارش گام‌ها با گوشی اندرویدی یا آیفون

قبل از اینکه به سراغ ترفندهای مختلف برای شمارش گام‌ها با استفاده از گوشی اندرویدی آیفون برویم، باید به شما بگوییم که بهتر است در ابتدا با مراجعه به بخش تنظیمات گزینه شمارش گام‌ها را فعال کنید. پس از آنکه این آپشن را در تنظیمات دستگاه هوشمند خود فعال کردید گوشی می‌تواند بدون هیچ دردسری قدم‌های شما را در حین راه رفتن و پیاده‌روی بشمارد. برای انجام آن مراحل خاصی وجود دارد که ما در ادامه به بررسی آنها پرداختیم، با ما همراه باشید.

این مطلب را نیز بخوانید: 12 راه برای رفع مشکل کم و زیاد شدن نور گوشی‌های آیفون + راهنمای تصویری کامل

فعال‌سازی Motion Fitness در آیفون

مرحله اول: در ابتدا اگر برنامه Apple Health را در آیفون خود نصب نکرده‌اید، به سراغ لینک پایین بروید و آن را نصب کنید. سپس به تنظیمات دستگاه خود بروید و روی Privacy Security بزنید.

برنامه Apple Health

مرحله دوم: به پایین اسکرول کنید و روی Motion Fitness ضربه بزنید.

شمارش گام‌ها با استفاده از گوشی اندرویدی و آیفون

مرحله سوم: در اینجا دکمه کنار گزینه Fitness Tracking را روشن کنید و پس به سراغ فعال کردن دکمه کنار Health بروید. به همین راحتی توانستید شمارش گام‌ها را در آیفون خود فعال کنید، ما در ادامه به نحوه انجام این کار در گوشی‌های اندرویدی پرداختیم، با ما همراه باشید.

شمارش گام‌ها با استفاده از گوشی اندرویدی و آیفون

اجازه دسترسی به Google Fit در اندروید

مرحله اول: در ابتدا Google Fit را از لینک قرار داده شده در پایین نصب کنید. هنگامی که این کار به پایان رسید وارد برنامه تنظیمات شوید و به Apps بروید.

برنامه Google Fit

مرحله دوم: به پایین اسکرول کنید و روی Fit بزنید.

شمارش گام‌ها با استفاده از گوشی اندرویدی و آیفون

مرحله سوم: روی Permissions بزنید.

مرحله چهارم: در اینجا در بین گزینه‌های قرار داده شده روی آپشن Physical activity بزنید.

شمارش گام‌ها با استفاده از گوشی اندرویدی و آیفون

مرحله پنجم: در ادامه گزینه Allow را انتخاب کنید و تمام! به همین راحتی توانستید شمارش گام‌ها را در دستگاه هوشمند اندرویدی خود روشن کنید.

شمارش گام‌ها با استفاده از گوشی اندرویدی و آیفون

چگونگی شمارش گام‌ها در آیفون

حالا که یاد گرفتید که چگونه باید با استفاده از تنظیمات دستگاه هوشمند خود شمارش گام‌ها را فعال کنید بهتر است که به مرحله بعدی برویم. چگونگی شمارش گام‌ها در آیفون و اندروید اصلاً کار سختی نیست و شما می‌توانید با استفاده از برخی از مراحل که در ادامه به آنها می‌پردازیم این کار را به راحتی انجام دهید. بنابراین بیایید نگاهی به این ترفندها بیندازیم.

شمارش گام‌ها با استفاده از گوشی اندرویدی و آیفون

مرحله اول: در ابتدا بهتر است که گوشی هوشمند خود را در جیبتان قرار دهید (بهتر است آن در جیب شلوار یا مانتو قرار بگیرد تا شمارش گام‌ها به درستی و بدون هیچ خطایی انجام شود).

اگر لباس یا شلوار شما هیچ جیب مناسبی ندارد، سعی کنید که آن را در کیف دستی یا جیب پیراهنتان بگذارید. اگرچه در این روش، دقت دستگاه در شمارش گام‌ها کاهش می‌یابد، ولی به هر حال روش خوبی به حساب می‌آید!

مرحله دوم: حالا شروع به راه رفتن کنید، اکنون دستگاه هوشمند شما می‌تواند به صورت خودکار قدم‌هایتان را بشمارد.

نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که نیازی نیست برای شمارش قدم‌ها حتماً وارد این برنامه شوید چرا که دستگاه به صورت خودکار این کار را انجام خواهد داد.

شمارش گام‌ها با استفاده از گوشی اندرویدی و آیفون

چگونه میزان قدم‌های شمرده شده را در دستگاه هوشمند مشاهده کنیم؟

همیشه باید از رسیدن به اهداف کوچک استفاده کرد تا به هدف‌های بزرگ‌تر رسید. بنابراین بدون شک رسیدن به عدد خاصی در شمارش گام‌ها می‌‌تواند به نوعی دلگرمی باشد و به شما امید بدهد که سبک زندگی سالمی را در پیش گرفته‌اید. شما می‌توانید در اندروید و گوشی آیفون خود به راحتی قدم‌هایی را که راه رفته‌اید مشاهده کنید. ما در ادامه به بررسی این مراحل پرداختیم:

در آیفون

مرحله اول: در ابتدا وارد برنامه Apple Health در گوشی آیفون خود شوید و روی تب جستجو در پایین بزنید.

مرحله دوم: در بخش سلامتی روی Activity بزنید و به مرحله بعدی بروید.

شمارش گام‌ها با استفاده از گوشی اندرویدی و آیفون

مرحله سوم: در اینجا می‌توانید میزان گام‌های طی شده خود را به صورت روزانه در این برنامه نگاه کنید. برای اینکه اطلاعات بیشتری از شمارش گام‌ها دریافت کنید می‌‌توانید روی گزینه Steps بزنید.

مرحله چهارم: حالا در اینجا قدم‌های خود را در روز، هفته، ماه و غیره ببینید و سپس با توجه به نیاز خود روی هر یک از گزینه‌های D ،W ،M ،6M و Y بزنید‌.

شمارش گام‌ها با استفاده از گوشی اندرویدی و آیفون

شما می‌توانید شمارش گام‌ها را در این برنامه جزو گزینه‌های دلخواه خود قرار دهید. حالا بیایید نگاهی به قدم‌ها بیندازیم.

مرحله پنجم: برنامه Apple Health را باز کنید، به تب Summary بروید و روی Edit در زیر تصویر پروفایل خود بزنید.

مرحله ششم: حالا روی ستاره کنار Steps بزنید تا انتخاب شود.

شمارش گام‌ها با استفاده از گوشی اندرویدی و آیفون

مرحله هفتم: روی Done بزنید تا مراحل این ترفند به پایان برسد.

مرحله هشتم: حالا قدم‌های برداشته شده خود را به صورت روزانه از تب Summary ببینید. برای این کار، روی آن کلیک کنید.

شمارش گام‌ها با استفاده از گوشی اندرویدی و آیفون

در اندروید

مرحله اول: هنگامی که وارد Google Fit شدید، می‌‌توانید ‌تعداد گام‌ها را در هوم پیج در اعداد آبی‌رنگ مشاهده کنید. اگر به دنبال جزییات بیشتری هستید، روی Steps بزنید.

مرحله دوم: با توجه به اینکه می‌خواهید تعداد قدم‌های خود را در روز، هفته، ماه و غیره تماشا کنید، روی هر یک از گزینه‌های موجود یعنی روز، هفته، ماه و سال بزنید.

شمارش گام‌ها با استفاده از گوشی اندرویدی و آیفون

هدف‌گذاری برای رسیدن به تعداد خاصی از گام‌ها در روز

اگر اخیرا ورزش پیاده‌روی را آغاز کرده‌اید و می‌خواهید آن را به عنوان یک عادت سالم ادامه دهید می‌توانید برای ایجاد انگیزه بالاتر برای خود هدف تعیین کنید. برای مثال می‌توانید برای خود تعیین کنید که در روز چه مقدار راه بروید، رسیدن به این هدف می‌تواند به شما کمک کند تا در ایجاد عادت‌های سالم زود جا نزنید و در این راه ثابت قدم بمانید.

همچنین می‌‌توانید رسیدن به اهداف را برای خود شخصی‌سازی کنید و با استفاده از مراحلی که در ادامه برای شما ذکر می‌کنیم به این اهداف دست یابید:

در آیفون

گوشی‌های آیفون به شما اجازه نمی‌دهند تا به صورت مستقیم هدف روزانه خود را در پیاده‌روی تغییر دهید. به جای آن، می‌توانید میزان کالری که می‌خواهید در یک روز بسوزانید را تغییر دهید! هرچقدر بیشتر راه بروید، کالری بیشتری را خواهید سوزاند. اما برای انجام آن چه باید کرد؟

ما در ادامه به شما یاد می‌دهیم که چگونه هدف پیاده‌روی روزانه خود را در آیفون تغییر دهید:

مرحله اول: در ابتدا از لینک پایین، برنامه Fitness را در آیفون خود دانلود و نصب کنید. سپس روی تصویر پروفایل خود بزنید.

برنامه Fitness

مرحله دوم: حالا روی Change Move Goal بزنید.

شمارش گام‌ها با استفاده از گوشی اندرویدی و آیفون

مرحله سوم: در اینجا روی علامت + یا – بزنید تا بسته به علاقه خود، میزان هدف روزانه خود را در پیاده‌روی کم و زیاد کنید.

مرحله چهارم: هنگامی که این کار به پایان رسید روی Change Move Goal بزنید. به همین راحتی توانستید میزان هدف روزانه خود را در پیاده‌روی در گوشی آیفون خود تغییر دهید.

شمارش گام‌ها با استفاده از گوشی اندرویدی و آیفون

در اندروید

مرحله اول: در ابتدا وارد برنامه Google Fit شوید و روی تب Profile کلیک کنید.

مرحله دوم: حالا زیر بخش Activity goals گزینه Steps قرار دارد، روی آن بزنید.

شمارش گام‌ها با استفاده از گوشی اندرویدی و آیفون

مرحله سوم: در اینجا باید روی یکی از علامت‌های + یا – کلیک کنید تا میزان هدف پیموده شده را در پیاده‌روی برای خود تغییر دهید.

مرحله چهارم: هنگامی که این کار به پایان رسید، روی Set goal بزنید تا این کار به طور کلی به پایان برسد.

شمارش گام‌ها با استفاده از گوشی اندرویدی و آیفون

آیا ردیابی گام‌ها در آیفون و اندروید دقیق است؟

دقت ردیابی گام‌ها در آیفون یا اندروید واقعا خوب است ولی نسبت به ساعت‌های هوشمند دقت بالایی نخواهد داشت. با این حال، این نتیجه می‌‌تواند بسته به عوامل مختلفی از 70 تا 90 درصد دقت داشته باشد.

این مطلب را نیز بخوانید: حذف لیست پیشنهاد اکانت‌ در اینستاگرام؛ چگونه از شر بخش پیشنهادات فالو اینستاگرام خلاص شویم؟!

یک نکته مهم این است که باید بعد از اتمام مراحل پیاده‌روی نتایج آن را بررسی کنید. چون ممکن است این فرایند کمی طول بکشد تا مراحل مختلف در گوگل فیت یا اپل هلث ذخیره شوند. همچنین دقت کنید که هنگامی که به جای راه رفتن، می‌دوید، دقت دستگاه در شمارش گام‌ها کاهش می‌یابد. با تمام این‌ها، همیشه سعی کنید که فعالیت بدنی داشته باشید و با شرکت در باشگاه‌ها به اعتماد به نفس بالایی برسید. خیلی از افراد از نگاه کردن به اندام خود که با ورزش زیباتر شده است، روحیه بالایی می‌گیرند!

سخن پایانی

ما سعی کردیم که در این مطلب هر اطلاعاتی که درباره ردیابی گام‌ها در گوشی‌های اندرویدی و آیفون به آنها نیاز دارید را برای شما ارائه کنیم. معمولا شمارش و ردیابی قدم‌ها در پیاده‌روی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. چرا که این امر به شما امکان می‌دهد تا برای خود هدف گذاری کنید و هر روزه بتوانید کالری بیشتری را در این ورزش بسوزانید. همچنین می‌توانید اهداف روزانه خود را در هنگام پیاده‌روی تغییر دهید و به اندام ایده‌آل خود دست یابید.

پیاده‌روی یکی از ساده‌ترین و مفیدترین ورزش‌هایی است که افراد مختلف در سراسر کشورهای جهان همه روزه انجام می‌دهند. یکی از مهمترین مواردی که باید در ورزش پیاده‌روی به آن توجه کنید شمارش گام‌ها است. این امر معمولا با استفاده از ساعت هوشمند انجام می‌شود. ولی شما می‌توانید با استفاده از دستگاه تلفن همراه خود نیز به شمارش گام‌ها در پیاده‌روی بپردازید.

اگرچه دقت شمارش گام‌ها در تلفن‌های هوشمند نسبت به اسمارت واچ‌ها کمی پایین‌تر است ولی به هر حال شما می‌توانید میزان گام‌های پیموده شده خود را در هنگام راه رفتن مشاهده کنید. انجام این کار در گوشی‌های آیفون و اندرویدی به چندین برنامه خاصی نیاز دارد که ما لینک تمام این برنامه‌ها را در این مطلب برای شما قرار دادیم. همچنین سعی کردیم که با ارائه راهنمای تصویری به درک بهتر مراحل مختلف ترفندهای موجود در این مقاله کمک کنیم.

در نهایت به پایان این مطلب رسیدیم، امیدوارم که این مقاله به شما کمک کرده باشد تا بتوانید به راحتی در هنگام پیاده‌روی با استفاده از دستگاه آیفون یا اندرویدی خود به شمارش و ردیابی گام‌ها بپردازید. اگر در این باره همچنان سوالاتی دارید می‌توانید پاسخ آنها را از کارشناسان سایت جویا شوید، در بخش نظرات برای ما بنویسید که شما برای ردیابی گام‌های خود از ساعت هوشمند استفاده می‌کنید یا گوشی‌های تلفن همراه و اینکه کدام یک از آنها دقت بالاتری در شمارش گام‌ها دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!