خبردرمانی واردات مهم‌ترین عامل رکود بازار خودرو در آخرین‌ ماه سال


خبردرمانی واردات مهم‌ترین عامل رکود بازار خودرو در آخرین‌ ماه سال

متاسفانه برخلاف سال‌های گذشته که شاهد رونق معاملات در ماه‌های پایانی سال در بازار خودرو بودیم، اکنون بازار رکود اسفندماه تا به فروردین‌ماه کش آمده است

در حالی بازار خودرو سال جدید را آغاز کرد که در روزهای پایانی سال رکود این بازار را به سردی کشانیده بود. هرچند قفل این بازار همچنان گشوده نشده است اما فعالان این حوزه معتقدند اگر وعده‌های وزارت صمت نبود سردی بازار شب عید به فروردین‌ماه کشیده نمی‌شد و با افزایش نرخ ارز کسب‌وکار آنان رونقی موقت را در حداقل انتظار شاهد می‌بود. در ادامه مسیح نوروزی‌کلدهی، فعال بازار خودرو به بیان نظرات خود می‌پردازد.

چه میزان وضعیت بازار خودرو در آخرین‌ماه سال موردانتظار فعالان این حوزه بوده است؟

بازار خودرو همچون روال ماه‌های پایانی سال ۱۴۰۲ در رکود کامل به‌سر می‌برد و خبری از خریدوفروش در بازار خودرو نیست.

متاسفانه برخلاف سال‌های گذشته که شاهد رونق معاملات در ماه‌های پایانی سال در بازار خودرو بودیم، اکنون بازار رکود اسفندماه تا به فروردین‌ماه کش آمده است و همچون روال ماه‌های اخیر در رکود کامل به‌سر می‌بریم و خبری از خریدوفروش در بازار خودرو نیست.

برخی کارشناسان معتقدند با رشد نرخ ارز بازار خودرو از رکود خارج می‌شود، آیا نوسانات بازار ارز و طلا موجب رونق بازار خودرو شده است؟

متغیرهای موثر بر رکود این روزهای بازار خودرو همین نوسانات نرخ ارز است اما خبردرمانی واردات و سیگنال‌هایی چون توزیع و خریدوفروش حواله خودروهای وارداتی جانبازان و معلولان در حالی که هنوز خبری از این خودروهای وارداتی نیست موجب بلاتکلیفی و سردرگمی مشتریان بازار خودرو شده و به عبارتی جو روانی ناشی‌از واردات و تاثیر واردات بر قیمت‌ خودرو موجب توقف معاملات و رکود در بازار خودرو شده است.

آخرین قیمت خودروهای داخلی و مونتاژی در بازار خودرو چه میزان در با افزایش نرخ ارز دچار تورم شده‌اند؟

هرچند خرید فروش در بازار خودرو اتفاق نمی‌افتد اما با افزایش نرخ ارز در هفته گذشته همه خودروها بین ۲۰ تا ۳۰درصد گران شدند و با قرار گرفتن نرخ دلار در کانال ۶۴هزار تومان، بهای خودروهای داخلی و خارجی حدود ۲۵درصد رشد پیدا کرد. هرچند مسئولان این رشد را حباب می‌دانند اما این حباب از بازار خودرو قصد خروج ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!