کاهش فروش سینماها در 2024


کاهش فروش سینماها در 2024

دنیای اقتصاد: شرکت تحلیلی گوور استریت پیش‌بینی به‌روز‌شده‌ای را برای گیشه جهانی منتشر کرد که برآورد می‌کند درآمدها برای سال ۲۰۲۴ به بیش از ۳۲میلیارد دلار می‌رسد.

کاهش فروش سینماها در 2024

این شرکت تحلیل داده پیش‌بینی می‌کند که درآمدهای گیشه سینمای جهان امسال به ۳۲.۳میلیارد دلار برسد که از ۳۱.۵میلیارد دلاری که در ابتدا پیش‌بینی می‌کردند بیشتر است. این رقم هنوز کمتر از ۳۳.۹میلیارد دلاری است که سال گذشته در سرتاسر جهان به دست آمد و ۱۰میلیارد دلار کمتر از اوج ۴۲.۳میلیارد دلاری قبل از همه‌گیری کروناست. بر اساس این پیش‌بینی، گیشه بین‌المللی سینما به استثنای چین، بیشترین سود را به خود اختصاص خواهد داد و پیش‌بینی‌ها ۵۵۰میلیون دلار بالاتر از برآورد اولیه ۱۶.۲میلیارد دلاری است. همچنین انتظار می‌رود گیشه داخلی (آمریکای شمالی) ۲۰۰میلیون دلار بالاتر از پیش‌بینی اولیه خود در حدود ۸.۲میلیارد دلار باشد. انتظار می‌رود چین تنها یکی از سه بازار کلیدی پیش‌بینی‌شده برای رشد سالانه نسبت به سال ۲۰۲۳، ۷.۹میلیارد دلار درآمد داشته باشد که برابر با برآوردهای قبلی است.

به گزارش هالیوود ریپورتر، تغییرات در تقویم اکران با اضافه شدن عناوین بیشتر دلیل اصلی افزایش پیش‌بینی‌ها برای گیشه سینمای جهان در سال ۲۰۲۴بوده است. این گزارش یادآور می‌شود که افزایش فروش سینماها در واقع با ارز محلی بالاتر خواهد بود، اما دلار قوی ایالات متحده اساسا بیش از یک‌سوم از دستاوردهایی را که در مجموع در بازارهای بین المللی دیده می‌شود، از بین برده است. حتی با پیش‌بینی بهبودیافته، شرکت تحلیلی «Gower Street» انتظار دارد گیشه جهانی امسال نسبت به سال گذشته میلادی ۵درصد سقوط کند که اولین افت سالانه پس از همه‌گیری است. برآورد اصلاح‌شده ۲۰۲۴ هنوز ۱۸درصد کمتر از میانگین سه سال گذشته قبل از همه‌گیری، یعنی سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹، است. گوور استریت این افت سال به سال را به اعتصابات تاریخی دوگانه نویسندگان و بازیگران هالیوود نسبت می‌دهد که منجر به کاهش سرعت تولید و تاخیر در انتشار چندین عنوان بزرگ در سال جاری شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج