منتظر افزایش قیمت کارت‌های گرافیک سری RTX 30 و RTX 40 انویدیا باشید!


منتظر افزایش قیمت کارت‌های گرافیک سری RTX 30 و RTX 40 انویدیا باشید!

به نظر می‌رسد که شرکت‌های بزرگ تولیدکننده کارت گرافیک مانند Asus، ZOTAC، Colorful، گیگابایت و غیره که اغلب در چین مستقر هستند، قصد دارد قیمت محصولات سری RTX 30 و RTX 40 خود را تا 10 درصد افزایش دهند. برخلاف آنچه در بازار ایالات متحده شاهد...

به نظر می‌رسد که شرکت‌های بزرگ تولیدکننده کارت گرافیک مانند Asus، ZOTAC، Colorful، گیگابایت و غیره که اغلب در چین مستقر هستند، قصد دارد قیمت محصولات سری RTX 30 و RTX 40 خود را تا 10 درصد افزایش دهند.

برخلاف آنچه در بازار ایالات متحده شاهد آن هستیم، شرکای برون مرزی شرکت انویدیا در حال افزایش قیمت پردازنده‌های گرافیک مختلف از سری RTX 40 و RTX 30 هستند.

منتظر افزایش قیمت کارت‌های گرافیک سری RTX 30 و RTX 40 انویدیا باشید!

این گزارش توسط فروم‌های Chinese Board Channels منتشر شده و نشان می‌دهد پردازنده‌های گرافیکی سری GeForce RTX 40 و GeForce RTX 30 انویدیا تا 10 درصد افزایش قیمت ویژه شرکا را تجربه خواهند کرد.

این نوع افزایش قیمت عمدتاً پس از اطلاع Nvidia از تغییرات صورت خواهد گرفت، با این حال اکنون مشخص نیست که آیا AIBها تصمیم گرفته‌اند که این اقدام را خودشان انجام دهند یا خیر.

منتظر افزایش قیمت کارت‌های گرافیک سری RTX 30 و RTX 40 انویدیا باشید!

در حال حاضر، برخی از شرکای انویدیا از جمله Asus، گیگابایت، Galax، Colorful و ZOTAC که در کشور چین مستقر هستند، برنامه‌ریزی‌های مربوط به افزایش قیمت در چندین مدل از کارت‌های گرافیک مورد بحث از جمله GeForce RTX 4090D را انجام داده‌اند.

کاهش ارزش خرید GPUهای انویدیا همزمان با افزایش قیمت

گرچه افزایش 10 درصدی قیمت از نظر برخی کاربران چندان حائز اهمیت نیست، اما می‌تواند بر فروش یا موقعیت این محصولات در بازارهای مختلف مانند چین یا حتی ایران تاثیر چشم‌گیر داشته باشد.

به گزارش Wccftech، در نظر داشته باشید که رقابت بین کارت‌های گرافیک خاص در چین اکنون بسیار داغ شده و شرکت‌های مختلف در حال تولید GPUهای متفاوت با طراحی جدید یا قابلیت‌های منحصر به فرد هستند.

منتظر افزایش قیمت کارت‌های گرافیک سری RTX 30 و RTX 40 انویدیا باشید!

به عنوان مثال، افزایش قیمت RTX 4060 در بازار باعث خواهد شد تا ارزش خرید این محصول در برابر کارت‌هایی مثل سری Radeon RX 6750 GRE از دست برود.

این امر در رابطه با کارت‌های دیگری همچون RTX 4070 Super، RTX 4070 یا RTX 4060 Ti نیز در مقابل رقبای اصلی آن‌ها مانند RX 7900 GRE یا مدل‌های مشابه نیز صادق است.

پیش‌بینی روند قیمت کارت گرافیک در بازار چین بسیار دشوار است، چرا که خرده‌فروشان و شرکای برون‌مرزی می‌توانند گاهی قیمت‌ها را افزایش یا کاهش دهند.

در همین رابطه بخوانید:

- این تصویر انویدیا میزان قدرت و ارزش خرید کارت‌های گرافیک RTX 40 SUPER را نسبت به دیگر محصولات فاش کرد
- نسخه سفارشی کارت‌های گرافیک RTX 40 Super که عاشق طراحی آن‌ها می‌شوید

این روند در حالی است که پردازنده‌های گرافیکی RTX 40 و RTX 30 انویدیا خارج از کشور چین با قیمت‌هایی کم‌تر از MSRP به فروش می‌رسند و مدل‌های مختلف به خوبی در دسترس قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رنگ آمیزی و نقاشی چرخ فلک بزرگ ساده و راحت برای کودکان