احتمال استقرار نیرو‌های فرانسوی در یکی از بنادر اوکراین


احتمال استقرار نیرو‌های فرانسوی در یکی از بنادر اوکراین

اقتصادنیوز: یک نشریه سوئیسی نوشت: احتمالا نیرو‌های فرانسوی پس از عزیمت به اوکراین در بندر اودسا مستقر شوند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه سوئیسی NZZ در تشریح یکی از سناریو‌های اعزام نیرو‌های فرانسوی به اوکراین نوشت: نیرو‌های نظامی فرانسه ممکن است در شمال اودسا مستقر شوند تا امنیت این بندر را تضمین کنند.

به نوشته این نشریه، وظیفه نیرو‌های فرانسه در اودسا می‌تواند حفاظت از بندر دریایی و همچنین "حرکت سریع به قلمرو مولداوی" در صورت شروع درگیری در آنجا باشد.

خبر مرتبط
چشم انداز تنش خاورمیانه برای مسکو/ روسیه از رویارویی احتمالی ایران و آمریکا سود می‌برد؟

اقتصادنیوز: پس از حمله تروریستی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق، معادلات جهانی پیچیده تر از گذشته شده؛ در شرایطی که غرب از نوع واکنش احتمالی ایران هراس دارد، گروهی از ناظران به نقش چین و روسیه به عنوان متحدان نزدیک تهران در صورت هرگونه رویارویی احتمالی اشاره دارند.

این نشریه می‌نویسد که اودسا همچنان دسترسی اوکراین را به دریای سیاه فراهم می‌کند، بنابراین این بندر باید در درازمدت ایمن شود. اما استقرار در مولداوی "حمایت از ارتش محلی در صورت تحرکات روسیه" خواهد بود.

وضعیت در حال حاضر در منطقه‌ای که اقلیت گاگاوز در آن زندگی می‌کنند در حال تشدید است و حتی یک گروه کوچک از نیرو‌های زمینی فرانسه "می تواند وضعیت را تثبیت کند. "

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه پیشتر ضمن حمایت از کمک مالی به اوکراین، اعلام کرد که برای کمک به اوکراین نیروی نظامی اعزام می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج