اقدام برخی کشورها برای بی اعتبار کردن روابط عادی پکن و مسکو را محکوم می‌کنیم


 اقدام برخی کشورها برای بی اعتبار کردن روابط عادی پکن و مسکو را محکوم می‌کنیم

چین در مسئله اوکراین همواره ضمن پایبندی به یک موضع عینی و منصفانه، به دنبال ترویج مذاکرات صلح و یافتن راه حل سیاسی برای آن بوده است

به گزارش بخش خاورمیانه رادیو و تلویزیون چین CMG، مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس مطبوعاتی این وزارتخانه در پکن و در پاسخ به پرسشی درباره هشدار آمریکا به متحدانش مبنی بر به اصطلاح تعمیق حمایت چین از روسیه و ارائه تصاویر ماهواره‌ای با کاربرد نظامی به روسیه و تقویت همکاری فضایی میان پکن و مسکو گفت، برخی کشورها نباید به بی‌اعتبار کردن روابط عادی بین چین و روسیه دست بزنند.

او اظهار کرد: چین در مسئله اوکراین همواره ضمن پایبندی به یک موضع عینی و منصفانه، به دنبال ترویج مذاکرات صلح و یافتن راه حل سیاسی برای آن بوده است. چین خالق یا از طرف‌های درگیر در این مسئله نیست و از آن به نفع خود بهره‌برداری نمی‌کند.

او با اشاره به کنترل پیوسته و مطابق با قوانین و مقررات چین بر صادرات کالاهای دو منظوره نظامی-غیرنظامی گفت برخی کشورها نباید با حمله به روابط عادی بین چین و روسیه، به حقوق و منافع مشروع چین و شرکت های چینی آسیب وارد کنند.

او افزود، مهم تر از آن نیز این کشورها نباید با چنین تحریف‌هایی مسوولیت خود در این مسئله را به چین نسبت بدهند و با مقصر نشان دادن چین در تلاش برای تحریک به رویارویی بلوکی باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازی های جنسی با همسر و ایجاد تنوع در رابطه زناشویی