بازی امیر آقایی در «گناه فرشته» چطور بود؟


بازی امیر آقایی در «گناه فرشته» چطور بود؟

به گزارش رکنا؛علاوه بر شهاب حسینی که چهره نسبتاً تازه‌ای را از او در قامت وکیل در این سریال دیدیم، امیر آقایی یکی دیگر از بازیگرانی است که نه چندان متفاوت اما با لحظات قابل توجهی که خلق کرده...

به گزارش رکنا؛علاوه بر شهاب حسینی که چهره نسبتاً تازه‌ای را از او در قامت وکیل در این سریال دیدیم، امیر آقایی یکی دیگر از بازیگرانی است که نه چندان متفاوت اما با لحظات قابل توجهی که خلق کرده در گناه فرشته حضور دارد.

می‌توان گفت آقایی در دو قسمت پانزدهم و شانزدهم به مثابه نقطه عطفی در روند سریال عمل کرد. در میان انبوهِ شخصیت‌های پر نقد سریال «گناه فرشته»، نوید عشیری با بازی امیر آقایی، یکی از اتفاقات قابل توجه این سریال است که گاهی به کمک نجات ریتم و فضای این اثر می‌آید.

در دو قسمت پانزدهم و شانزدهم سریال، شاهد کمرنگ شدن نسبی حضور شهاب حسینی در نقش حامد تهرانی و شخصیت محوری داستان هستیم، در غیاب او نوید عشیری با ظرافتی که در بازی امیر آقایی وجود دارد، بیش از بیش به چشم می‌آید و این جای خالی را تا اندازه‌ای پر می‌کند.

گویی با کنار رفتن حامد، دریچه‌ای به سوی اعماق وجود نوید گشوده می‌شود و تماشاگر، لایه‌های پنهانِ شخصیت او را کشف می‌کند. شخصیتی که البته ظرافت آن گاهی دستخوش هیاهیوی اغراق آمیزی که کم‌و‌بیش در برخی کاراکترها وجود دارد، می‌شود. در این میان، سکانس جدال لفظی نوید با مهتاب (لادن مستوفی) در قسمت شانزدهم، از موارد مثال‌زدنی این قسمت‌ها است. هر چند که آقایی در تلاش است تا این هیاهو‌ها را به حداقل برساند اما گویا باز هم در بعضی بخش‌ها گریزی از آن ندارد.

امیر آقایی در این سریال، نقشی را ایفا می‌کند که در ظاهر، فردی قدرتمند و ثروتمند به نظر می‌رسد. با این حال، در لایه‌های زیرین شخصیت او، شاهد انسانی زخمی و بازنده هستیم که از فقدان عشق و فرصت‌های از دست رفته رنج می‌برد، شخصیتی که آقایی با ظرافت سعی در به تصویر کشیدن این تضاد درونی در آن دارد و به دنبال آن است که حسرت و استیصال نوید را به مخاطب القا کند. هر چند که در برخی از سکانس‌ها، بازی آقایی به سمت اغراق و هیاهو گرایش پیدا می‌کرد و ظرافت‌های بازی او تحت شعاع قرار می‌گیرد.

یکی دیگر از سکانس‌های این دو قسمت، جدال لفظی نوید عشیری (امیر آقایی) با مهتاب (لادن مستوفی) بود. در این سکانس، شاهد تلاش قابل توجه امیر آقایی برای انتقال طیف وسیعی از احساسات، از خشم و نفرت تا استیصال و پشیمانی، بودیم. بازی زیرپوستی او در این سکانس عمقِ فاجعه‌ای که نوید به واسطه انتخاب‌های غلط خود به آن دچار شده را به تصویر می‌کشد.

نوید عشیری در تقابل با حامد تهرانی، شخصیتی شکست خورده و ناکام است. او در گذشته، عشق خود، مهتاب را به حامد باخته و حالا نیز شاهد ازدواج فرشته، عشق دیگرش با حامد است. این شکست‌ها، نوید را به ورطه یأس و ناامیدی کشانده و او را به موجودی رنجور و آزرده تبدیل کرده است.

امیر آقایی پیش از این نیز در سریال «آقازاده» به نویسندگی و تهیه‌کنندگی حامد عنقا به ایفای نقش پرداخته بود. در «آقازاده» از او، شخصیتی قدرت‌طلب و بی‌رحمی داشت در حالی که در «گناه فرشته» با شخصیتی شکننده و آسیب‌پذیری از او مواجهیم.

با همه این‌ها به نظر می‌رسد بازی آقایی در این سریال، تا حدودی شبیه به نقش‌های قبلی او، به‌ویژه در سریال «آقازاده» است و به جز انعکاس مقادیری استیصال و درماندگی در پس همان چهره مغرور، نوآوری و خلاقیت خاصی از سوی او در این زمینه صورت نگرفته است.


بازی امیر آقایی در «گناه فرشته» چطور بود؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی