آمار فروش خودروهای اسپرت، فروش کوروت بیش از مجموع تمام مدل‌های ژاپنی!


آمار فروش خودروهای اسپرت، فروش کوروت بیش از مجموع تمام مدل‌های ژاپنی!

کوروت با فروش ۸,۵۷۶ دستگاه در سه‌ماههٔ اول سال ۲۰۲۴، از مجموع فروش تمام خودروهای اسپرت ژاپنی مثل نیسان Z و تویوتا سوپرا بیشتر فروخته است. شورلت کوروت C8 با وجود قیمتی که دیگر مثل گذشته ارزان نیست، در سه‌ماههٔ نخست سال ۲۰۲۴ در بازار آمریکا...

کوروت با فروش ۸,۵۷۶ دستگاه در سه‌ماههٔ اول سال ۲۰۲۴، از مجموع فروش تمام خودروهای اسپرت ژاپنی مثل نیسان Z و تویوتا سوپرا بیشتر فروخته است.

آمار فروش خودروهای اسپرت، فروش کوروت بیش از مجموع تمام مدل‌های ژاپنی!

شورلت کوروت C8 با وجود قیمتی که دیگر مثل گذشته ارزان نیست، در سه‌ماههٔ نخست سال ۲۰۲۴ در بازار آمریکا فروش بسیار خوبی را تجربه کرده است. درواقع، سوپرکار موتور وسط شورلت در این سه ماه بیش از مجموع فروش نیسان Z، مزدا MX-5، سوبارو BRZ، تویوتا GR86، تویوتا سوپرا، لکسوس RC، لکسوس LC و نیسان GT-R فروخته است. شورلت در سه ماه اول سال جاری ۸,۵۷۶ دستگاه کوروت به فروش رسانده است که افزایشی ۸.۵ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

آمار فروش خودروهای اسپرت، فروش کوروت بیش از مجموع تمام مدل‌های ژاپنی!

عجیب اینکه کوروت با این فروش، به چهارمین خودروی اسپرت پرفروش بازار آمریکا تبدیل شده است. این سوپرکار آمریکایی در آمار فروش فاصلهٔ چندانی با ب‌ام‌و سری ۴ ندارد آن‌هم درحالی‌که فروش ۸,۸۴۷ دستگاهی این خودرو شامل تمام نسخه‌های آن یعنی کوپه، کانورتیبل و گرن کوپهٔ چهاردر می‌شود. آمار فروش کوروت وقتی چشمگیرتر به نظر خواهد رسید که بدانیم میانگین قیمت نمونه‌های فروخته‌شدهٔ آن شش‌رقمی است. طبق گزارش‌ها، میانگین قیمت کوروت‌هایی که در سه‌ماههٔ چهارم سال ۲۰۲۳ فروخته شده بیش از ۱۰۶ هزار دستگاه است.

آمار فروش خودروهای اسپرت، فروش کوروت بیش از مجموع تمام مدل‌های ژاپنی!

از سوی دیگر، گران‌ترین سوپرایی که تویوتا عرضه می‌کند، نسخهٔ ویژهٔ ۴۵ سالگی است که قیمت آن از ۶۵,۲۷۵ دلار آغاز می‌شود و هیچ آپشن سفارشی برای افزایش قیمت ندارد. بااین‌وجود، سوپرا در سه‌ماههٔ نخست امسال تنها ۴۸۴ دستگاه فروخته که معادل پنج دستگاه در روز می‌شود درحالی‌که میانگین فروش کورت ۹۵ دستگاه در روز بوده است! همچنین کوروت در حالی چنین فروش چشمگیری را تجربه کرده است که سه‌ماههٔ اول امسال دورهٔ خوبی برای خودروهای اسپرت نبوده است. کوروت یکی از تنها هشت خودروی اسپرتی است که فروش آن نسبت به سه‌ماههٔ اول سال ۲۰۲۳ افزایش داشته درحالی‌که طبق آمارها، فروش کل این بخش ۱۴ درصد کاهش پیدا کرده است.

آمار فروش خودروهای اسپرت، فروش کوروت بیش از مجموع تمام مدل‌های ژاپنی!

بااین‌حال، فورد موستانگ همچنان پرفروش‌ترین خودروی اسپرت آمریکا محسوب می‌شود و با ۱۳,۷۰۷ دستگاه در سه‌ماههٔ اول در صدر جدول قرار دارد. این تنها خودروی اسپرتی است که فروش پنج‌رقمی را تجربه کرده درحالی‌که دوج چلنجر با فروش ۹,۷۳۷ دستگاه در جایگاه دوم قرار گرفته است. کامارو هم هرچند مثل چلنجر از خط تولید کنار رفته اما هنوز نمونه‌های صفرکیلومتر آن در نمایندگی‌ها موجود است و در این سه‌ماهه ۳,۵۷۴ دستگاه فروخته است.

رتبه خودرو فروش سه‌ماهه اول ۲۰۲۴ فروش سه‌ماهه اول ۲۰۲۳ تغییر (درصد)
۱ فورد موستانگ ۱۳,۷۰۷ ۱۴,۷۱۱ -۶.۸
۲ دوج چلنجر ۹,۷۳۷ ۱۱,۳۷۱ -۱۴.۰
۳ ب‌ام‌و سری ۴ ۸,۸۴۷ ۱۱,۹۹۷ -۲۶.۳
۴ شورلت کوروت ۸,۵۷۶ ۷,۹۰۴ +۸.۵
۵ شورلت کامارو ۳,۵۷۴ ۷,۷۸۰ -۵۴.۱
۶ ب‌ام‌و سری ۲ ۳,۵۳۸ ۱,۳۸۳ +۱۵۵.۸
۷ تویوتا GR86 ۲,۰۴۱ ۲,۰۳۸ +۰.۱
۸ ب‌ام‌و سری ۸ ۱,۴۶۴ ۱,۵۷۲ -۶.۹
۹ مزدا MX-5 ۱,۴۱۱ ۲,۵۹۰ -۴۵.۵
۱۰ سوبارو BRZ ۷۶۶ ۹۸۵ -۲۲.۲
۱۱ نیسان Z ۶۷۱ ۴۶۶ +۴۴.۰
۱۲ لکسوس LC ۴۹۳ ۴۳۳ +۱۳.۹
۱۳ تویوتا سوپرا ۴۸۴ ۸۷۱ -۴۴.۴
۱۴ لکسوس RC ۴۱۰ ۳۸۰ +۷.۹
۱۵ ب‌ام‌و Z4 ۴۰۳ ۳۹۸ +۱.۳
۱۶ آئودی R8 ۱۸۱ ۹۷ +۸۶.۶
۱۷ نیسان GT-R ۷۷ ۱۴۳ -۴۶.۲
۱۸ آئودی TT ۳۱ ۱۸۳ -۸۳.۱
منبع
CarScoops

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خانه‌ی تو