امتحانات نهایی دانش‌آموزان الکترونیکی می شود


امتحانات نهایی دانش‌آموزان الکترونیکی می شود

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: مراکز استاندارد آزمون تا سال ۱۴۰۷ به صورت تمام الکترونیک فعالیت خواهند کرد و استفاده از کاغذ در آنها حذف خواهد شد.

امتحانات نهایی دانش‌آموزان الکترونیکی می شود

به گزارش راهبرد معاصر، محسن زراعی؛ رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش اظهار کرد: پیش از این یک اشکال در نظام آموزشی وجود داشت به گونه‌ای که دانش‌آموزان در نظام آموزش عمومی مشغول به تحصیل بودند اما سنجش آنان توسط نظام دیگری انجام می‌شد.

وی افزود: این موضوع موجب شده بود دانش‌آموزان پایه دوازدهم و دوره دوم متوسطه از کتاب فاصله بگیرند و دانش‌آموزان در کلاس‌های کنکور یا مهارتی تست‌زنی شرکت می‌کردند که این موضوع به عنوان مسئله‌شناسی مد نظر قرار گرفت.

زارعی ادامه داد: با اعلام شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تقویت نظام آموزشی، تاثیر سابقه تحصیلی مورد تایید قرار گرفت و این کار مهم با برگزاری امتحانات نهایی در خرداد سال گذشته انجام شد.

نمرات امتحانات نهایی سال گذشته پایین بود

وی بیان کرد: در بخش طراحی سؤالات بر ارزشیابی و مفاهیم آموزشی تاکید شد، هرچند نمرات پایین بود اما یک جراحی در جهت‌دهی نظام آموزشی و اجتناب از حافظه محوری انجام شد همچنین امنیت آزمون بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفت.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش با بیان اینکه در آزمون سراسری 1403 مبنای 50 درصد تاثیر قطعی معدل فقط برای پایه دوازدهم است، اظهار کرد: برای برقراری عدالت آموزشی تصحیح اوراق امتحانات نهایی به صورت الکترونیکی است.

ایجاد مراکز استاندارد آزمون تمام الکترونیک تا سال 1407

زارعی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی، مراکز استاندارد آزمون تا سال 1407 به صورت تمام الکترونیک فعالیت خواهند کرد و استفاده از کاغذ در آنها حذف خواهد شد.

زارعی در خصوص پرداخت حق‌الزحمه دست اندکاران امتحانات نهایی گفت: بودجه مستقلی در این رابطه وجود نداشت که تقویت آن مورد توجه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش کاهش تنوع مدارس است، خاطر نشان کرد: توجه به مدارس مناطق محروم از رویکردهای مهم وزارت آموزش و پرورش است./ تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد امید به زندگی ؛ چندین انشا ادبی و زیبا امید به زندگی