خروج ارتش اسرائیل از خان‌یونس بدون دستیابی به اهداف


خروج ارتش اسرائیل از خان‌یونس بدون دستیابی به اهداف

روزنامه هاآرتص اسرائیل در گزارشی نوشت که ارتش این رژیم پس از چهار ماه از خان یونس خارج شدند، بدون اینکه به اهداف خود دست یافته باشند.

خروج ارتش اسرائیل از خان‌یونس بدون دستیابی به اهداف

به گزارش راهبرد معاصر، «سربازان اسرائیلی در حال ترک بخش جنوبی غزه هستند، در حالی که به اهداف خود نزدیک هم نیستند». این روایت روزنامه هاآرتص اسرائیل از شرایط میدانی در خان‌یونس است.

ارتش رژیم اسرائیل روز گذشته مدعی شد که از خان یونس دومین شهر بزرگ باریکه غزه خارج شده و تنها یک تیپ نظامی در این منطقه برای جلوگیری از حرکت آوارگان به سمت شمال باقی گذاشته است.«عاموس هارئیل» در روزنامه هاآرتص نوشت: «پیروزی آن قدر که نتانیاهو توصیف می‌کند، نزدیک نیست و اسرائیل اکنون باید با مخالفت‌های بیشتر غرب نیز مقابله کند».

چند افسر ارتش اسرائیل نیز به این روزنامه گفتند: «عقب‌نشینی از غزه به دلیل خستگی شدید در جنگ رخ داد نه به دلیل ابراز حسن نیت در قبال مذاکرات تبادل اسرا».البته آن‌ها ابراز امیدواری کردند که خروج از خان یونس، موجب شود تا نیروهای عزالدین قسام از مخفیگاههای خود خارج شوند!.

این افسران نظامی در ادامه گفتند: «یک تفکری وجود دارد که معتقد است ارتش اسرائیل در غزه هیچ برنامه رزمی ندارد و اینکه بدون پیشروی به سمت نقاط جدید، جان نظامیان به خطر خواهد افتاد».«هرتزی هالوی» رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل نیز دیروز بار چندمین بار مدعی شد که نظامیان اسرائیلی «دیر یا زود به نیروهای حماس در مخفیگاههایشان خواهند رسید».

این ادعای هرتزی هالوی پس از آن است که فشارهای داخلی در اسرائیل علیه او و ارتش تحت فرمانش شدت یافته است؛ در این راستا معاون وزیر در دفتر بنیامین نتانیاهو روز گذشته به انتقاد شدید از او پرداخت و گفت: «با رئیس ستاد مشترک فعلی هرگز نمی‌توانیم در جنگ پیروز شویم»./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان