صهیونیست‌ها برای عملیات نظامی در رفح آماده می‌شوند


صهیونیست‌ها برای عملیات نظامی در رفح آماده می‌شوند

یک رسانه‌ی اروپایی روز دوشنبه گزارش داد که سران رژیم صهیونیستی در حال آماده شدن برای عملیات نظامی در شهر رفح در جنوب نوار غزه است.

رژیم صهیونیستی روز یکشنبه نیرو‌های خود را از شهر خان یونس خارج کرد، اما یوآو گالانت، وزیر جنگ این رژیم گفت که این نیرو‌ها خان یونس را برای ادامه وظایف خود در منطقه رفح ترک کردند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که بلافاصله پس از عقب‌نشینی ارتش رژیم صهیونیستی صدها فلسطینی آواره با پای پیاده، سوار بر ماشین یا گاری الاغ از رفح به خان یونس بازگشتند. آمادگی رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح درحالی رخ می‌دهد که منابعی در قاهره ادعا کردند مذاکرات جاری با هدف دستیابی به آتش بس پیشرفت قابل توجهی داشته است و انتظار می‌رود مذاکرات بیشتری در روز‌های آینده انجام شود.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی خود به مناسبت شش ماهه جنگ ادعا کرد: اسرائیل برای توافق آماده است اما بدون بازگشت اسرا آتش‌بسی برقرار نخواهد شد.

صهیونیست‌ها برای عملیات نظامی در رفح آماده می‌شوند

از سویی دیگر حماس همچنین بر پایبندی به مواضع و مطالبات خود تاکید و خاطرنشان کرده که خواسته‌های این جنبش برای پایان تجاوزگری رژیم صهیونیستی طبیعی است و از آن چشم‌پوشی نخواهد کرد.

این جنبش اعلام کرد که خواسته‌های ملت فلسطین مبنی بر برقراری آتش‌بس دایمی، عقب‌نشینی رژیم اشغالگر از غزه، بازگشت آوارگان، آزادی تردد فلسطینیان و انجام تبادل اسرا، جدی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز