تپه باستانی گلگیر مسجدسلیمان


تپه باستانی گلگیر مسجدسلیمان

تپه باستانی گلگیر مسجدسلیمان ، از آثار تاریخی هزاره پنجم است که اشیاء و آثازی از دوران هخامنشیان نیز در این تپه کشف شده است. تپه باستانی گلگیر که از جاهای دیدنی مسجد سلیمان به شمار می ‌رود، به شماره ۳۰۷۲ تاریخ...

تپه باستانی گلگیر مسجدسلیمان ، از آثار تاریخی هزاره پنجم است که اشیاء و آثازی از دوران هخامنشیان نیز در این تپه کشف شده است. تپه باستانی گلگیر که از جاهای دیدنی مسجد سلیمان به شمار می ‌رود، به شماره ۳۰۷۲ تاریخ ۹۷/۱۱/۱۷ در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

تپه باستانی گلگیر مسجدسلیمان

در اطراف شهر گُلگیر از توابع مسجد سلیمان، محوطه ‌هایی مربوط به دوره عیلامی به فراوانی کشف شده‌ که تاکنون بررسی و شناسایی نشده و مورد کاوش قرار نگرفته اند. تپه گلگیر مربوط به پیش از تاریخ است و در ۴۵ کیلومتری غرب مسجد سلیمان، نزدیک کارخانه سلیمان شهر گلگیر، روبروی پاسگاه واقع شده است. قابل ذکر است در گلگیر ۹ اثر ثبت ملی وجود دارد.

لازم به ذکر است که مدیر اداره میراث فرهنگی شهرستان مسجدسلیمان با بیان اینکه این تپه‌های باستانی بر اثر عوامل طبیعی و انسانی اعم از حفاری های غیرمجاز در معرض نابودی هستند. اظهار داشت: باران‌های سیل آسا یکی از عواملی به شمار می‌رود که خسارت زیادی به این اثر وارد کرده است. که بدلیل شیب زیاد تپه موصوف، چندین شیار در جهات مختلف تپه ایجاد شده و بخش وسیعی از تپه از بین رفته است. در صورتیکه چاره‌ای برای این موضوع اندیشیده نشود. در چندسال آینده اثری از تپه یادشده موجود نخواهد ماند.

تپه باستانی گلگیر مسجدسلیمان

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت