طلای جهانی از صعود بیشتر منصرف شد


بانکداری ایرانی- قیمت طلا امروز، دوشنبه (۸ آوریل) بیش از یک درصد کاهش یافت زیرا بازدهی دلار و خزانه داری آمریکا ثابت ماند و این پس از آن بود که داده‌های قوی ایالات‌متحده تردیدها را در مورد اینکه آیا فدرال رزرو سه کاهش نرخ بهره را در سال جاری...

طلای جهانی از صعود بیشتر منصرف شد

بانکداری ایرانی- قیمت طلا امروز، دوشنبه (۸ آوریل) بیش از یک درصد کاهش یافت زیرا بازدهی دلار و خزانه داری آمریکا ثابت ماند و این پس از آن بود که داده‌های قوی ایالات‌متحده تردیدها را در مورد اینکه آیا فدرال رزرو سه کاهش نرخ بهره را در سال جاری اعمال خواهد کرد یا خیر، افزایش داد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا ۱.۱ درصد کاهش یافت و به ۲۳۰۵ دلار و ۹ سنت در هر اونس رسید، طلا در روز جمعه رکورد ۲۳۳۰ دلار و ۶ سنت را ثبت کرد. هر اونس طلای آمریکا با ۰.۹ درصد کاهش به ۲۳۲۴ دلار و ۲۰ سنت رسید.

دلار آمریکا در برابر رقبای خود ۰.۱ درصد افزایش یافت و باعث شد طلا برای دارندگان سایر ارزها جذابیت کمتری داشته باشد، در حالی که بازدهی خزانه داری ۱۰ ساله آمریکا نیز بالاتر رفته است. رشد شغلی ایالات‌متحده انتظارات را در ماه مارس گذشته از بین ‌برد و نشان می‌دهد که احتمالا کاهش نرخ بهره فدرال رزرو پیش‌بینی شده در سال جاری را به تاخیر می‌اندازد.

نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس، هفته گذشته گفت که در نشست ماه گذشته بانک مرکزی ایالات‌متحده، دو کاهش نرخ بهره را در سال جاری مدنظر داشت، اما اگر تورم همچنان به رکود ادامه دهد، ممکن است تا پایان سال به کاهش نرخ بهره نیازی نباشد. نرخ های بهره بالاتر جذابیت نگهداری طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد. تقاضای فیزیکی طلا در هند در هفته گذشته به دلیل افزایش شدید قیمت‌های داخلی پایین ماند.

طبق گزارش رویترز، جانت یلن، وزیر خزانه‌داری ایالات‌متحده، نگرانی‌های خود را در مورد ظرفیت صنعتی مازاد چین با لی کیانگ، نخست وزیر چین مطرح کرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۱.۹ درصد کاهش به ۲۶.۹۵ دلار رسید، پلاتین ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۹۲۲ دلار و ۸۰ سنت رسید و پالادیوم با ۱.۳ درصد کاهش به ۹۸۹.۷۵ دلار رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج