گروگانگیری یک شرکت هرمی در غرب تهران


گروگانگیری یک شرکت هرمی در غرب تهران

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از انهدام شرکتی هرمی که اعضای خود را به بهانه کاریابی اغفال کرده و گروگان گرفته بودند، خبر داد 15 حوادث 1403/01/20

انهدام شرکتی هرمی که اعضای خود را به بهانه کاریابی اغفال کرده و گروگان گرفته بود

سردار علی‌ولی‌پور گودرزی در تشریح جزئیات این خبر گفت:‌ چندی پیش مرد جوانی به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه و اعلام کرد چند ماه قبل، خواهرزاده‌ ۱۹ ساله‌اش به قصد کاریابی، در فضای مجازی آگهی استخدام در یک شرکت را مشاهده کرده و پس از تماس های مکرر برای گزینش و استخدام به تهران رفته است. اما پس از چند روز از شرکت مذکور با آنان تماس گرفته و مدعی شده‌اند که خواهرزاده‌ شاکی هدف ضرب و جرح قرار گرفته و با تهدید به قتل وی در ازای آزادی‌اش، ۲۰۰۰ دلار ارز درخواست کردند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: تحقیقات ابتدایی کارآگاهان نشان داد که چند مرد با ایجاد یک شرکت هرمی تحت عنوان هیونت به عنوان کاریابی در شرکت‌های معتبر، جوانان را اغفال و جذب کرده و سپس با جلب اعتماد این فرد، از خانواده آنها مبالغی اخاذی کرده‌اند. در همین راستا نیز و بنابرحساسیت موضوع، تحقیقات به صورت تخصصی آغاز شد و در مرحله اول کارآگاهان با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف جرم و روش‌های علمی مخفیگاه متهمان را در شهرملارد استان تهران شناسایی کردند.

وی با بیان اینکه هماهنگی با مقام قضایی انجام و مجوزهای لازم برای انجام عملیات دریافت شد، گفت: در ادامه متهمان در یک عملیات منسجم دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند، پس از آن متهمان به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شده و هدف تحقیقات قرار گرفتند که در جریان آن به جرم خود مبنی بر حبس غیرقانونی با شگرد تشکیل باند هرمی موسوم به شرکت هیونت اعتراف کردند.

ولی‌پور گودرزی با اشاره به اینکه در مخفیگاه متهمان موردنظر ۹ نفر از اتباع کشور همسایه نیز پیدا شدند، خاطرنشان کرد: با صدور دور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی اعضای این باند ۱۵ نفره دستگیر و متهمان برای کشف جرائم احتمالی و شناسایی سایر مالباختگان دیگر در اختیار کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی قرار گرفتند. جوان مذکور نیز به خانواده‌اش تحویل داده شد.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق