از رکورد شکنی پورتفوی تا جهش سودآوری 170 درصدی


از رکورد شکنی پورتفوی تا جهش سودآوری 170 درصدی

شرکت بیمه ملت در سال 1402 توانست شرایط خوبی را رقم بزند و به رشد و رکوردشکنی های بزرگی برسد. این وضعیت تا جایی پیش رفت که رشد سود 170 درصدی در کارنامه 9 ماهه صورت های مالی و جهش 77 درصدی حق بیمه تولیدی در کارنامه فروش 11 ماهه را تجربه کرد.به...

از رکورد شکنی پورتفوی تا جهش سودآوری 170 درصدی

شرکت بیمه ملت در سال 1402 توانست شرایط خوبی را رقم بزند و به رشد و رکوردشکنی های بزرگی برسد. این وضعیت تا جایی پیش رفت که رشد سود 170 درصدی در کارنامه 9 ماهه صورت های مالی و جهش 77 درصدی حق بیمه تولیدی در کارنامه فروش 11 ماهه را تجربه کرد.

به گزارش بانکداری ایرانی ، این جهش ها با برنامه ریزی صحیح مدیران شرکت و مدیریت ریسک و طرح های مطلوب همراه بوده است.

رکورد شکنی پورتفوی بیمه ملت

مدیر عامل بیمه ملت گفت: «پرتفوی شرکت تا امروز به نسبت سال گذشته رشد حدود ۷۰ درصدی داشته و به رقم بیش از52 هزار میلیارد ریال رسیده است و مصمم هستیم در سال جاری هدف گذاری کسب پرتفوی ۱۰ هزار میلیاردی را برای بیمه ملت محقق سازیم.

از طرف دیگر در سال جاری این شرکت جهش تولید حق بیمه را تجربه کرده و نسبت به سال های گذشته که یک روند خاصی را دنبال می کرد فاصله گرفت. سال 1401 رشدی 7درصدی را دنبال کرده بود و در سال 1402 با رشدی نزدیک به هشتاد درصدی همراه شد.

سال گذشته در یازده ماهه منتهی به 30 بهمن 1402 حدود 48هزار میلیارد ریال حق بیمه فروخت . این در حالی بود که سال 1401 این شرکت 27هزار میلیارد ریال فروش داشت به همین دلیل در سال گذشته جهشی بزرگ رخ داده و این وضعیت منجر به رکورد شکنی شرکت در کسب رقم بالای 50هزار میلیارد ریالی شد.

پیش بینی کارشناسان صنعت بیمه این است که در سال جاری رسیدن به رقم 100هزار میلیار ریالی قابل دستیابی است و با توجه به جهش امسال این روند ادامه خواهد داشت.

از رکورد شکنی پورتفوی تا جهش سودآوری 170 درصدی

از رکورد شکنی پورتفوی تا جهش سودآوری 170 درصدی
طرح های پیشران سال گذشته

این شرکت برای رسیدن به این سطح از جهش، طرح‌ ها، جشنوارها و اقدامات بزرگی انجام داده است. ، این شرکت به منظور ایجاد امنیت خاطر برای بیمه گزاران در ایام نوروز، جشنواره «خانه امن» را ویژه فروش بیمه‌های آتش سوزی منازل مسکونی برگزار کرد.

از طرف دیگر، شرکت در سال 1402 سامانه یکپارجه صدور و خسارت را رونمایی کرد که به گفته مدیرعامل شرکت بیمه ملت این سامانه با هدف سرعت بخشی به خدمات بیمه‌ درمان تکمیلی بیمه‌گزاران، رفع بروکراسی‌های زاید اداری و شفاف‌سازی فرآیندهای صدور و خسارت درمان راه‌اندازی شده است. این سامانه به بیمه‌شدگان این امکان را می‌دهد که در زمان خود صرفه‌جویی کرده و با خیالی آسوده از خدمات آن استفاده کنند. همچنین، اطلاعات حدود 4 هزار مرکز درمانی طرف قرارداد بیمه ملت در این سامانه درج شده که گامی بزرگ در جهت ارائه خدمات مناسب‌تر به بیمه‌شدگان است. و با راه‌اندازی این سامانه، خدمات با سرعت‌ و دقت بیشتر ارائه شده و شاهد اثرات مثبت قابل توجهی در این زمینه خواهیم بود.


جهش سودآوری 170 درصدی

این شرکت در دوره سه ماهه سوم 1402 توانست مبلغ 2,470,411 میلیون ریال سود خالص شناسایی کند که این مبلغ در مقایسه با مدت مشابه سال مالی گذشته رشد 170 درصدی را به ثبت رسانده است. این رقم در دوره 9 ماهه سال 1401 حدود 911.847 میلیارد ریال بود. بیمه ملت در صورت های مالی پایان 30 آذر 1402 مبلغ 29.042.577 میلیارد ریال درآمد حق بیمه در حساب‌های خود ثبت کرده که نسبت به مدت مشابه سال مالی قبل 41 درصد افزایش یافته است.

سود ناخالص فعالیت‌های بیمه‌ای در این دوره مبلغ 2.700 میلیارد ریال بوده که رشد چشمگیر 643 درصدی را رقم زده که در جای خود بسیار با اهمیت است. ضمن اینکه سود عملیاتی شرکت که تا پایان پاییز 1402 به مبلغ 1.734 میلیارد ریال رسیده، نسبت به دوره مشابه سال مالی قبل با رشد بی سابقه 1352 درصدی همراه شده است. بیمه ملت در این دوره به سود 81 ریالی دست یافت. در حالی که در طول سال قبل از آن 19 ریال سود محقق کرده بود.

نسبت های مالی

بیمه ملت به دلیل اقدامات مثبت و عملکرد خوبی که داشت، توانست به لحاظ بنیادی شرایط خوبی را به نمایش بگذارد. نسبت های مالی شرت نشان می دهند که حال شرکت خوب است و عملکردها مثبت هستند.بازده دارایی شرکت در سال 1400 حدود 0.54 واحد بود به 2.14 واحد رسید و رشدی نزدیک به پنج برابری داشت.

سرمایه شرکت هم بازدهی نزدیک به شش برابری داشت و از حدود یک و نیم درصد به 7درصد رسید.

بالارفتن این نسبت ها به معنی این است که این شرکت شرایط خوبی در سال 1402 داشته و برای سال جاری نیز شرایط خوبی دارد و کمترین ریسک را تجربه می کند و برای سرمایه گذاران شرکت امنیت سرمایه گذاری بالایی وجود دارد.

لیلا فریادرس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بدون توقف