لیگ برتر فوتبال/پرسپولیس به یک قدمی استقلال رسید


لیگ برتر فوتبال/پرسپولیس به یک قدمی استقلال رسید

پرسپولیس در هفته بیست‌ودوم لیگ برتر فوتبال برابر گل‌گهر به برتری رسید و در فاصله یک امتیازی استقلال صدرنشین قرار گرفت.

لیگ برتر فوتبال/پرسپولیس به یک قدمی استقلال رسید

به گزارش راهبرد معاصر؛ در چارچوب هفته بیست‌ودوم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور جام خلیج فارس و از ساعت ۱۹، تیم‌های گل‌گهر و پرسپولیس در ورزشگاه شهید سلیمانی سیرجان به مصاف هم رفتند که این بازی با برتری یک بر صفر میهمان همراه شد.

قضاوت این دیدار را موعود بنیادی‌فر با کمک‌های فرهاد مروجی و حامد صفایی بر عهده داشتند.

گل‌گهر با توجه به شکست هفته گذشته برابر سپاهان، در بازی امشب به دنبال بازگشت دوباره به جاده برد بود. در سوی دیگر پرسپولیس هم با توجه به تساوی استقلال، این فرصت را داشت که با پیروزی در بازی امشب، فاصله‌ را با صدر جدول به یک امتیاز برساند.

بازی در حالی متعادل آغاز شد که میل هجومی گل‌گهر بیشتر بود. با این حال پرسپولیس هم با گذشت زمان بازی فشارش را برای زدن گل بیشتر کرد. در دقیقه ۱۵ در حالی امید عالیشاه در محوطه جریمه سرنگون شد که پرسپولیسی‌ها اعتقاد به پنالتی داشتند اما بنیادی‌فر چنین اعتقادی نداشت. یک دقیقه پس از این صحنه جنجالی، سعید سحرخیزان در یک موقعیت تک به تک با امیررضا رفیعی، می توانست دروازه پرسپولیس را با یک خطر جدی روبه‌رو کند، اما شوت او با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

فشار پرسپولیس در ادامه هر دقیقه بیشتر می‌شد و در دقیقه ۲۲ شوت اوستون اورونوف از سمت چپ محوطه جریمه را محمدرضا اخباری برگشت داد تا دروازه گل‌گهر بسته بماند. سرانجام در دقیقه ۲۸ حملات پرسپولیس نتیجه داد و اورونوف با یک شوت دیدنی از روی خط سمت چپ محوطه جریمه، دروازه گل‌گهر را باز کرد تا قرمزها یک بر صفر پیش باشند.

Play


00:00
-00:05
Mute

Settings
PIP
Enter fullscreen
Download
در ادامه حملات گل‌گهر برای جبران گل‌ خورده نتوانست دروازه پرسپولیس را به خطر بیندازد. در طرف مقابل پرسپولیس هم با وجود اداره بازی خطرناک نشان می‌داد و در دقیقه ۴۲ آنها با شوت سنگین عبدالکریم حسن از پشت محوطه جریمه می‌توانستند به گل دوم هم برسند اما ضربه مدافع قطری قرمزها به تیرک دروازه برخورد کرد.

نیمه اول در نهایت با برتری یک بر صفر پرسپولیس مقابل گل‌گهر به پایان رسید.

نیمه دوم با حملات پرسپولیس آغاز شد و در دقیقه ۴۷، ضربه ارونوف را در یک مصاف تک‌به‌تک اخباری مهار کرد و در ریباند هم ضربه هافبک ازبکستانی از بالای دروازه به بیرون رفت. در ادامه بازی آرام و بیشتر در میانه زمین دنبال شد. در دقیقه ۷۸ اوسمار ویرا به دلیل اعتراض به داور با کارت قرمز از نیمکت اخراج شد تا سرمربی پرسپولیس در دقایق باقی‌مانده، از روی سکوها تیمش را هدایت کند.

در ۱۰ دقیقه پایانی فشار گل‌گهر بیشتر شد و در دقیقه ۸۳، ضربه زائر کاظمینی از پشت شش قدم را رفیعی با پا برگشت داد تا جدی‌ترین موقعیت سیرجانی‌ها در نیمه دوم از دست برود. در دقیقه ششم وقت‌های تلف شده پاس اشتباه عبدالکریم حسن به زائر کاظمینی رسید اما ضربه مهاجم گل‌گهر در یک مصاف تک به تک به بیرون رفت.

در نهایت پرسپولیس توانست نتیجه بازی رفت را تکرار کند و در سیرجان هم یک بر صفر گل‌گهر را شکست دهد. پرسپولیس با این برد ۴۶ امتیازی شد و به یک امتیازی استقلال صدرنشین رسید. گل‌گهر هم که طلسم نبردن این تیم مقابل پرسپولیس پابرجا ماند، با قبول دومین شکست متوالی، ۳۶ امتیازی و در رده ششم باقی ماند.

ترکیب اولیه گل‌گهر:

محمدرضا اخباری، ابوالفضل رزاق پور، علیرضا آرتا، بهنام برزای، مهدی تیکدری، سعید سحرخیزان، روبرتو تورس، سامان فلاح، احمدرضا زنده روح، قائم اسلامی‌خواه و اریک بایناما

سرمربی: مارینوس اوزونیدیس

ترکیب اولیه پرسپولیس:

امیر رضا رفیعی، گئورگی گولسیانی، حسین کنعانی زادگان، عبدالکریم حسن، دانیال اسماعیلی فر، مسعود ریگی، سروش رفیعی، اوستون اورونوف، مهدی ترابی، امید عالیشاه، عیسی آلکثیر

سرمربی: اوسمار ویرا/ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان