معرفی 16 داور ایران به فیفا برای آموزش VAR


معرفی 16 داور ایران به فیفا برای آموزش VAR

رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال از معرفی ۱۶ داور ایران به فیفا برای آموزش VAR خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، خداداد افشاریان، رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال پس از پایان بازی پیکان و استقلال خوزستان گفت: به خاطر حساسیت بازی تشخیص دادم که خودم حضور داشته باشم و یک داور باتجربه نیز برای این بازی انتخاب شد. درباره صحنه‌های بازی صحبت نمی‌کنم اما پس از آنالیزهای صورت گرفته درباره عملکرد بازی صحبت خواهد شد. امیدوارم دو تیم از عملکرد داور این بازی ناراضی نباشند.

رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نبود داور با تجربه‌تری برای این بازی انتخاب می شد؟ گفت: داور فیفا بود و داور بسیار با تجربه ای بود. پختگی او به ما کمک کرد. تشخیص کمیته داوران است که چه داوری قضاوت کند. پسر من هم تا به حال در لیگ برتر قضاوت نکرده است.

وی درباره دلایل تاخیر در استفاده از VAR علی رغم قولی که چند سال پیش داده بود، گفت: اینکه صحبتی کردم که انجام نشد عذرخواهی می کنم. ۱۶ داور ما فردا به فیفا اعلام می شوند تا برای VAR آموزش ببینند تا لایسنس بگیرند. مجموعه وزارت ورزش، دولت و فدراسیون مصمم هستند که این کار انجام شود و پول آن اهمیتی ندارد. با توجه به تحریم‌هایی که وجود دارد مشکلاتی هست اما امیدوارم برای سال آینده این کار عملیاتی شود.

منبع : ایسنا
به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن