واکنش مسکو به حمله پهپادی اوکراین به نیروگاه هسته ای زاپاروژیه


واکنش مسکو به حمله پهپادی اوکراین به نیروگاه هسته ای زاپاروژیه

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه پس از یک سری حملات پهپادهای اوکراینی به نیروگاه اتمی زاپاروژیه گفت: "جامعه جهانی باید به اقدام تروریستی هسته ای در کی یف پاسخ دهد."

به گزارش اسپوتنیک، پیشتر در روز یکشنبه، سرویس مطبوعاتی نیروگاه زاپوریژیا از حمله پهپادی به گنبد ششمین واحد نیروگاه خبر داد. کمی پیشتر نیز از حمله پهپادی به بخش غذاخوری و بندرگاه باری نیروگاه خبر آمده بود. روس اتم از زخمی شدن سه نفر از کرکنان نیروگاه خبر داده بود.
ماریا زاخارووا در کانال تلگرامی خود نوشت: "جامعه جهانی موظف است عمل تروریسم هسته ای رژیم کیف را به رسمیت بشناسد و به آن پاسخ دهد."
وی همچنین این سوال را مطرح کرد که "نیروهای مسلح اوکراین چند بار دیگر باید به نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیه حمله کنند تا غرب و هیولای زلنسکی که آن را پرورش داده است، دیگر این اقدام مرگبار و خونین خود را تکرار نکنند؟"
زاخارووا گفت: "آیا بایدن، ماکرون، شولتز و سایر مدافعان حیات وحش آگاه هستند که زیردستان آنها در کاخ ریاست جمهوری کی یف ممکن است چیزی از آن باقی نگذارند؟"
روس اتم پیشتر حملات پهپادی به نیروگاه اتمی زاپروژیه را که منجر به مجروح شدن سه نفر شد، بی سابقه خواند و از رهبری آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) و کشورهای اتحادیه اروپا خواست تا به این اقدامات پاسخ دهند. آژانس بین المللی انرژی اتمی گزارش داد که کارشناسان این سازمان از انفجار پهپاد در قلمرو نیروگاه اتمی زاپوروژیه مطلع شده اند و رافائل گروسی، مدیر کل آژانس، از طرف های درگیر خواسته است از اقداماتی که ایمنی نیروگاه را به خطر می اندازد خودداری کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استدلال‌های مضحک نهادهای اطلاعاتی آمریکا از اوضاع جهان