ترامپ در محفلی خصوصی: به درگیری در اوکراین پایان می دهم


ترامپ در محفلی خصوصی: به درگیری در اوکراین پایان می دهم

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست به نقل از منابع می نویسد، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به طور خصوصی اعلام کرد که می تواند با اعمال فشار بر کی یف برای ترک کریمه و دونباس به روسیه، به درگیری در اوکراین پایان دهد.

به گزارش اسپوتنیک، این نشریه با استناد به منابع می نویسد: "دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به طور خصوصی گفته است که می تواند با فشار بر اوکراین برای واگذاری برخی از سرزمین های خود به جنگ روسیه در اوکراین پایان دهد. پیشنهاد ترامپ این است که اوکراین را مجبور به واگذاری کریمه و منطقه مرزی دونباس به روسیه کند."
ترامپ در طول مبارزات انتخاباتی خود بارها وعده داد که با پیروزی در انتخابات، اوضاع پیرامون اوکراین را حل کند. به گفته این سیاستمدار، او این کار را حتی قبل از مراسم تحلیف انجام خواهد داد.
روسیه در 24 فوریه 2022 عملیات نظامی ویژه ای را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال توسط رژیم کی یف مورد آزار و نسل کشی قرار گرفته اند" خواند. وی خاطرنشان کرد که این عملیات ویژه یک اقدام اجباری بود،
کریمه در مارس 2014 پس از برگزاری همه پرسی پس از کودتا در اوکراین به منطقه روسیه تبدیل شد. در همه پرسی سال 2014، 96.77 درصد از رای دهندگان در کریمه و 95.6 درصد در سواستوپل موافق پیوستن به روسیه بودند. اوکراین همچنان کریمه را سرزمین اشغالی موقت خود می‌داند و بسیاری از کشورهای غربی در این مورد از کی یف حمایت می‌کنند. به نوبه خود، رهبری روسیه بارها اعلام کرده است که ساکنان کریمه با رعایت کامل قوانین بین‌الملل و منشور سازمان ملل متحد، به اتحاد مجدد با روسیه به صورت دموکراتیک رأی داده‌اند. به گفته ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، موضوع کریمه "بالاخره بسته شده است".

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانشگاه شیراز: دانشجویان اخراج‌شده آمریکا و اروپا را بورسیه می‌کنیم