پیتزا سیب زمینی؛ یک غذای آسان با طعمی لذیذ


پیتزا سیب زمینی؛ یک غذای آسان با طعمی لذیذ

پیتزا سیب زمینی یکی از ساده ترین انواع پیتزا می باشد که با مواد بسیار متنوعی تهیه می شود.

به گزارش وقت صبح، پیتزا سیب زمینی یک غذای بسیار اسان و خوشمزه است که می توانید آن را با مواد دلخواه درست کنید و از خوردنش لذت ببرید.

مواد لازم:

  • سیب زمینی: ۲ عدد درشت
  • کالباس مرغ: ۲۰۰ گرم
  • پنیر پیتزا: ۲۰۰ گرم
  • سس پیتزا: ۱ قاشق غذاخوری
  • آویشن و روغن: به مقدار کافی
  • نمک و فلفل سیاه: به مقدار کافی

طرز تهیه:

برای تهیه پیتزای سیب زمینی ساده ابتدا سیب زمینی ها را پوست می گیریم و به صورت خلالی درشت (مانند سیب زمینی تنوری) خرد می کنیم و ۱۵ دقیقه در آب سرد قرار می دهیم تا نشاسته موجود در سیب زمینی خارج شود.

در این مرحله سیب زمینی ها را از آب خارج می کنیم و با دستمال به خوبی خشک می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن داخل تابه می ریزیم و سیب زمینی ها را در روغن داغ سرخ می کنیم.

در ادامه سیب زمینی های سرخ شده را داخل توری فلزی یا دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان خارج شود. حالا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا زمان آماده شدن پیتزا کاملا گرم شود.

در این مرحله سیب زمینی ها را به صورت مرتب داخل ظرف پیتزا می چینیم و سس پیتزا یا سس کچاپ را روی سیب زمینی ها می ریزیم. حالا کالباس مرغ را هم به صورت خلالی ریز خرد می کنیم و روی سیب زمینی ها پخش می کنیم.

در این مرحله روی کالباس را با پنیر پیتزا می پوشانیم، سپس برای تزیین پیتزا به سلیقه خود مقداری فلفل دلمه ای رنگی و قارچ روی پنیر پیتزا می ریزیم. در ادامه ظرف پیتزا را به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا پیتزا آماده شود.

پس از اینکه پنیر پیتزا به طور کامل آب شد چند دقیقه گریل را روشن می کنیم تا پنیر روی پیتزا طلایی شود. در ادامه پیتزا را از فر خارج می کنیم و در ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس برش می زنیم و به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

برای تهیه این پیتزای خوشمزه روی گاز ابتدا یک تابه مناسب را کمی چرب می کنیم، سپس مواد پیتزا را به ترتیب درون تابه می ریزیم و روی حرارت بسیار ملایم قرار می دهیم. درب تابه را می گذاریم و اجازه می دهیم به مدت ۱۵ تا ۲۵ دقیقه روی حرارت ملایم بماند.

پس از اینکه پنیر پیتزا به طور کامل ذوب شد، پیتزای ما آماده است. برای اینکه پنیر روی پتیاز طلایی شود، در صورت تمایل می توانیم پیتزا را به آرامی بر گردانیم و اجازه دهیم چند دقیقه دیگر روی حرارت بماند تا پنیر روی پیتزا رنگ بگیرد.

منبع: چی شی

کد خبر : ۲۲۹۱۲۳
۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۹
0

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم لحظه دستگیری عامل خودکشی زهره فکور صبور / این مرد از خانم بازیگر اخاذی غیر اخلاقی...