دستور پیگیری مسکن کارکنان دانشگاه‌ها صادر شد


 دستور پیگیری مسکن کارکنان دانشگاه‌ها صادر شد

وزیر علوم گفت: دولت سیزدهم اقداماتی را برای حل مشکل و تأمین مسکن کارکنان دانشگاه‌ها شروع کرده و نیاز است در سطح وزارت یکی از مدیران ستادی مسوول پیگیر این موضوع باشد.

 دستور پیگیری مسکن کارکنان دانشگاه‌ها صادر شد

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمدعلی زلفی‌گل در در دیدار نوروزی با کارکنان ستادی این وزارت، اشاره رهبر معظم انقلاب اسلامی به پیشرفت‌های علمی در سخنرانی تحویل سال را افتخار مجموعه وزارت علوم و دانشگاه‌ها دانست که موجب دلگرمی و تلاش بیشتر می‌شود.

وزیر علوم یکی از این اقدامات مهم را که در دو سال گذشته انجام شد، تثبیت سامانه نان اعلام کرد و از ثبت ۱۲ هزار نیاز صنعت و جامعه در این سامانه خبر داد.

وی افزود: ایجاد سامانه نان باعث شد مسیر تحقیقات اعضای هیات علمی و دانشجویان هدفمند شود و قرارداد‌های پژوهشی صنعت و جامعه، رساله‌ها و پایان‌نامه‌های دانشجویی موضوعات پژوهش را بر اساس نیاز کشور که در سامانه نان ثبت شده است؛ انتخاب کنند.

وزیر علوم اظهار داشت: سامانه نان این امکان را فراهم کرد تا تربیت دانشجوی تحصیلات تکمیلی نیز بر اساس نیاز کشور سامان یابد به صورتی که اساتید می‌توانند دانشجویان استعداد درخشان را که موضوع پایان نامه خود را بر اساس سامانه نان تعیین کنند به شیوه استادمحور پذیرش کنند.

*اقدام مهم وزارت علوم در جهت مرجعیت علمی

زلفی گل همچنین یکی از اقدامات شاخص وزارت علوم در دولت سیزدهم را نمایه‌سازی بین المللی مجلات علمی پژوهشی اعلام کرد و گفت: تا قبل از دولت سیزدهم ۱۰۱ مجله علمی پژوهشی وزارت علوم نمایه بین‌المللی داشت، ولی ما صرفاً در دو سال گذشته ۶۵ مجله را نمایه بین المللی کردیم که اقدام مهمی در مرجعیت علمی کشور بود.

وی یکی دیگر از اقدامات شاخص این دولت را ایجاد صندوق عتف دانست که به یکپارچه کردن بودجه پژوهش کمک می‌کند و از اعتبار اولیه ۳۵۰ میلیارد تومانی این صندوق خبر داد.

وزیر علوم ضمن تاکید بر اینکه موفقیت آموزش عالی کشور در گرو تلاش و همکاری کارکنان و یاوران علمی است گفت: اینکه همه گزارش‌های نظارتی و مردمی از برخورد خوب و خوش‌رفتار کارکنان ستاد با ارباب رجوع دارد موجب افتخار است.

وی تاکید کرد: فعالیت در یک مجموعه علمی و فرهنگی که دائماً با اساتید دانشگاه، دانشمندان، فرهیختگان و آینده سازان کشور در ارتباط است نعمت و موهبت الهی است و به پاس این نعمت باید همواره در تلاش و کوشش باشیم.

*دستور پیگیری مسکن کارکنان

وزیر علوم با تاکید بر تلاش برای حل مشکلات رفاهی کارکنان گفت: مسکن یکی از مشکلات اساسی به ویژه در تهران است که دولت سیزدهم اقداماتی را برای حل این مشکل و تأمین مسکن کارکنان دانشگاه‌ها شروع کرده و نیاز است در سطح وزارت یکی از مدیران ستادی مسوول پیگیری این موضوع باشد. / ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!