چرا باید هارد اکسترنال با خدمات پس از فروش معتبر خریداری کنیم؟


چرا باید هارد اکسترنال با خدمات پس از فروش معتبر خریداری کنیم؟

هارد اکسترنال یک حافظه جانبی قابل حمل است که به شما این امکان را می دهد تا اطلاعات خود را به راحتی جابجا و ذخیره کنید. هاردهای اکسترنال در ظرفیت های مختلف و با رابط های اتصال متنوع مانند USB، Type-C و Thunderbolt عرضه می شوند. اما یکی از مهم...

هارد اکسترنال یک حافظه جانبی قابل حمل است که به شما این امکان را می دهد تا اطلاعات خود را به راحتی جابجا و ذخیره کنید. هاردهای اکسترنال در ظرفیت های مختلف و با رابط های اتصال متنوع مانند USB، Type-C و Thunderbolt عرضه می شوند. اما یکی از مهم ترین نکاتی که این روزها با توجه به اهمیت بالای اطلاعات درون هارد مورد توجه قرار گرفته، بحث بازیابی اطلاعات و ریکاوری هارد است. در این مقاله سعی کردیم تا به موارد مهمی از این موضوع بپردازیم. ابتدا توضیح مختصری از بهترین برندهای هارد اکسترنال در سال 2024 ارائه خواهد شد.

انواع هارد اکسترنال با کیفیت

  1. سیلیکون پاور (SP): ین برند جهانی در حال حاضر محصولاتی مانند کارت حافظه، فلش مموری، کارت ریدر،DRAM و هارد اکسترنال را تولید می کند. موفقیت این برند در بازار جهانی به دلیل دستاوردهای متعدد آن در تولید و فروش محصولات ذخیره ‌سازی اطلاعات موجب شده تا این برند در جایگاه بالایی از جدول فروش در بین کاربران مختلف قرار بگیرد.
  2. وسترن دیجیتال (Western Digital): این یکی از برندهای محبوب در دسته بندی هارد اکسترنال است. وسترن دیجیتال طیف گسترده ای از هاردهای اکسترنال را در ظرفیت ها، قیمت ها و ویژگی های مختلف ارائه می دهد.
  3. سیگیت: (Seagate) نامی شناخته شده در دنیای ذخیره‌ سازی اطلاعات است. این شرکت آمریکایی با سابقه ‌ای بیش از 40 سال، در زمینه تولید هارد دیسک ‌های اینترنال و اکسترنال، پیشگام بوده و همواره در ارائه نوآوری‌ ها و فناوری ‌های جدید پیشرو بوده است.
  4. اپیسر ( (Apacer: این دسته از محصولات تلفیقی از تکنولوژی مدرن، سرعت، ظرافت و زیبایی هستند و تمام انتظارات یک کاربر از یک حافظه همراه را برآورده می کنند. اکثر مدل ‌ها در وزن و ابعاد کوچک و دستی ساخته می ‌شوند تا به راحتی جا به جا شوند، به نحوی که حتی امکان قرار دادن آن ها در جیب وجود دارد. هاردهای اکسترنال اپیسر در ظرفیت های 1 تا 5 ترابایت عرضه می شوند و فضای ذخیره سازی زیادی را در اختیار مشتریان قرار می دهند.

چرا باید هارد اکسترنال با خدمات پس از فروش معتبر خریداری کنیم؟

مزایای استفاده از هارد اکسترنال

  • ظرفیت ذخیره سازی بالا: هاردهای اکسترنال در ظرفیت های مختلف تا چند ترابایت موجود هستند که می توانید از آن ها برای ذخیره سازی حجم عظیمی از اطلاعات مانند فیلم، عکس، موسیقی، اسناد و ... استفاده کنید.
  • قابلیت حمل آسان: هاردهای اکسترنال به دلیل ابعاد و وزن کوچک به راحتی قابل حمل هستند و می توانید آن ها را همیشه همراه خود داشته باشید.
  • قابلیت رمزگذاری: اگر اطلاعات محرمانه ای را روی هارد اکسترنال خود ذخیره می کنید، هارد اکسترنالی را انتخاب کنید که از قابلیت رمزگذاری پشتیبانی می کند.
  • پشتیبان گیری آسان: هاردهای اکسترنال راه حلی آسان برای تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات مهم شما ارائه می دهند.
  • سازگاری با انواع دستگاه ها: هاردهای اکسترنال با انواع سیستم عامل ها مانند ویندوز، مک، لینوکس و اندروید سازگار هستند.
  • قیمت: هاردهای اکسترنال در طیف قیمتی متنوعی عرضه می شوند. هارد اکسترنال مناسب با نیازها و بودجه خود را انتخاب کنید.

نکات مهم در رابطه با بازیابی اطلاعات هارد اکسترنال

هارد دیسک ها یکی از مهم ترین اجزای کامپیوتر هستند که اطلاعات و داده های مهم ما را ذخیره می کنند. با این حال گروه محصولات حافظه ها ممکن است به دلایل مختلفی مانند خرابی فلش مموری و هارد، فرمت شدن تصادفی و حذف ناخواسته اطلاعات و یا حملات ویروسی، اطلاعات آن ها از دست برود. در این شرایط، بازیابی اطلاعات می تواند راه حلی برای نجات اطلاعات از دست رفته باشد. در ادامه به بررسی نکات مهمی در رابطه با بازیابی اطلاعات و ریکاوری هارد خواهیم پرداخت:

  1. خاموش کردن سیستم: اولین قدم پس از از دست رفتن اطلاعات، خاموش کردن سیستم است. ادامه کار با سیستم می تواند به اطلاعات باقی مانده روی هارد آسیب برساند.
  2. جلوگیری از ورود اطلاعات جدید: تا زمانی که اطلاعات تان را بازیابی نکرده اید، از نوشتن یا ورود اطلاعات جدید روی هارد دیسک خودداری کنید. نوشتن اطلاعات جدید می تواند فضای ذخیره سازی اطلاعات از دست رفته را اشغال کند و احتمال بازیابی آن ها را کاهش دهد.
  3. استفاده از نرم افزارهای بازیابی اطلاعات مورد اعتماد: نرم افزارهای مختلفی برای بازیابی اطلاعات هارد وجود دارد. انتخاب نرم افزار مناسب به نوع هارد دیسک، نوع اطلاعات از دست رفته و دلیل از دست رفتن اطلاعات بستگی دارد.
  4. انتخاب مرکز بازیابی اطلاعات: در صورتی که قادر به بازیابی اطلاعات هارد با استفاده از نرم افزارهای بازیابی اطلاعات نیستید، می توانید از خدمات مراکز بازیابی اطلاعات مانند دفاتر خدمات پس از فروش متین در سراسر کشور مراجعه کنید.

نکات مهم در انتخاب مرکز بازیابی اطلاعات

  • سابقه و تجربه مرکز
  • تجهیزات و امکانات مرکز
  • هزینه بازیابی اطلاعات
  • ضمانت و گارانتی

پیشگیری از از دست رفتن اطلاعات

  • تهیه نسخه پشتیبان: بهترین راه برای جلوگیری از از دست رفتن اطلاعات، تهیه نسخه پشتیبان (بک آپ گیری) منظم از اطلاعات تان است.
  • استفاده از آنتی ویروس: استفاده از آنتی ویروس قوی می تواند از هارد دیسک شما در برابر حملات ویروسی محافظت کند.
  • جلوگیری از آسیب فیزیکی: از ضربه خوردن و یا افتادن هارد دیسک خودداری کنید.

چرا باید هارد اکسترنال با خدمات پس از فروش معتبر خریداری کنیم؟

ضمانت و گارانتی

یکی از مراکز معتبری که خدمات پس از فروش هارد اکسترنال ارائه می دهد شرکت داده پرداز رایانه متین است که علاوه بر موارد گفته شده برای این دسته بندی از محصولات خود، خدمات بازیابی اطلاعات و ریکاوری هارد را بصورت رایگان به مشتریان خود ارائه می دهد که به مدت 3 سال پس از خرید محصول قابل استفاده خواهد بود. این گارانتی شامل موارد زیر می‌شود:

  1. هارد اکسترنال در صورت خرابی در طول دوره گارانتی تعمیر یا تعویض خواهد شد.
  2. هارد اکسترنال باید از طریق یکی از نمایندگی های مجاز با ضمانت متین خریداری شده باشد.
  3. هارد اکسترنال باید دارای کارت گارانتی معتبر دارای هولوگرام باشد.

نتیجه گیری

ریکاوری هارد فرآیندی برای بازیابی اطلاعات از دست رفته از هارد دیسک است. این اطلاعات می ‌تواند به دلیل حذف تصادفی، فرمت شدن هارد، خرابی فیزیکی هارد و یا سایر عوامل از دست رفته باشد. در صورت بروز مشکل و از دست رفتن اطلاعات هارد، حفظ آرامش و انجام اقدامات صحیح، شانس بازیابی اطلاعات را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد.

اما نکاتی که باید در نظر داشته باشید عبارتند از:

  • از هارد دیسک خود تا زمان بازیابی اطلاعات استفاده نکنید.
  • از نرم‌افزارهای نامعتبر برای ریکاوری هارد استفاده نکنید.
  • در صورت عدم تمایل یا عدم تخصص در ریکاوری اطلاعات، به مراکز معتبر ریکاوری اطلاعات مراجعه کنید.
  • همیشه از اطلاعات مهم خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

با رعایت این نکات و انجام اقدامات صحیح، می ‌توانید شانس بازیابی اطلاعات از دست رفته خود را به طور قابل توجهی افزایش دهید.

سلب مسئولیت: مطالب منتشرشده در دسته رپورتاژ آگهی توسط شرکت‌های ثالث تهیه شده و جنبه تبلیغاتی یا بیانیه خبری دارند. این مطالب صرفاً بازنشر شده و شهرسخت‌افزار مسئولیتی در قبال صحت محتوای آن ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تشریح آخرین اقدامات تجسس برای یسنا + عکس دختر گمشده