مسکو: زلنسکی خود قربانی روند انتخابات آمریکا شده است


مسکو: زلنسکی خود قربانی روند انتخابات آمریکا شده است

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که مسکو بارها در مورد تأثیر فاجعه بار روند انتخابات ایالات متحده بر اقدامات سیاست خارجی واشنگتن هشدار داده است، اما ولادیمیر زلنسکی این را تنها در حال حاضر، زمانی که خود قربانی این ویژگی سیستم سیاسی ایالات متحده شد، متوجه شد.

به پزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا روز یکشنبه در کانال تلگرامی خود به اظهارات زلنسکی مبنی بر اینکه کی یف به گروگان روند انتخابات آمریکا در زمینه تخصیص کمک از طریق کنگره آمریکا تبدیل شده است اشاره کرد.
زاخارووا نوشت: "و تا سال 2024 هیچ انتخاباتی در ایالات متحده وجود نداشت، درست است؟ یا اینکه انتخابات ریاست جمهوری که در اوکراین برگزار نشد به ایالات متحده منتقل شده است؟ من می دانم که زلنسکی می خواهد فکر کند که او تنها است و همه چیز حول او می چرخد، اما نه. او تنها یک ردیف در لیست بلندبالای قربانیان انتخابات آمریکا یا به عبارت دقیق تر، نظام آمریکا قرار دارد. یکی از کسانی که قاطعانه متقاعد شده بود که آمریکا متحد آنها است."
وی تاکید کرد که سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه بارها به تبدیل مشکلات بین المللی به گروگان روند انتخابات آمریکا اشاره کرده است. به گفته وزیر خارجه روسیه، دولت فعلی این کشور با احتساب انتخابات به این فکر است که "چگونه مطمئن شوند که حرکتشان در عرصه بیرونی "در جریان موضوع" است و امتیاز بیشتری برای نامزدهای حزبشان کسب می کند.
زاخارووا وضعیت اوکراین را با رویدادهای ویتنام جنوبی طرفدار آمریکا در اوایل دهه 1960 مقایسه کرد. در آن زمان، واشنگتن از رهبران در سایگون حمایت کرد. کشورها به آنها قول مساعدت های گسترده دادند و در تقسیم کشور سهیم شدند. در سال 1961، سایگون حتی توسط لیندون جانسون، معاون رئیس جمهور ایالات متحده مورد بازدید قرار گرفت، اما در سال 1963، "متحدان واشنگتن" در یک کودتای نظامی سرنگون و کشته شدند. همسر یکی از رهبران سرنگون شده بعداً خاطرنشان کرد: "کسانی که ایالات متحده را متحد خود دارند، نیازی به دشمن ندارند." در سال 1975، مشخص شد که ایالات متحده از کودتای قریب الوقوع اطلاع داشت، اما تصمیم گرفت که آن را متوقف نکند. زاخارووا خاطرنشان کرد که بر اساس یک نسخه دیگر، واشنگتن حتی با برکناری رئیس جمهور، الهام بخش کودتا شد.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد: "ما هشدار دادیم. فقط "آقای نو" (به قیاس با همسر یکی از رهبران سرنگون شده ویتنام جنوبی، با نام مستعار مادام نو) نمی خواست این را بفهمد. یا نمی توانست. اکنون شروع به درک آن کرده است".

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | خاطره بازی از دوران مدرسه با اسطوره‌های وزنه‌برداری؛ فرار از روی دیوار و انضبا...