چهره عجیب این مرد بعد از صد روز زندگی زیر آب!/ عکس


چهره عجیب این مرد بعد از صد روز زندگی زیر آب!/ عکس

مردی که یکی از دانشمندان و محققان ماجراجوی آمریکایی است، ۱۰۰ روز زیر آب زندگی و تحقیق کرد. او مدعی است با این کار توانسته حداقل ۲۰ سال جوان‌تر شود.

به گزارش وقت صبح؛ مردی که یکی از دانشمندان و محققان ماجراجوی آمریکایی است، ۱۰۰ روز زیر آب زندگی و تحقیق کرد. او مدعی است با این کار توانسته حداقل ۲۰ سال جوان‌تر شود.

دکتر جوزف دیتوری، دانشمند و محقق آمریکایی، توانست ۱۰۰ روز را در ۹ متریِ زیر آب تالاب فلوریدا و داخل اتاق کوچک ۹ در ۹ متری بگذراند. او با این کار نه‌تنها رکوردهای گینس را جابه‌جا کرد، بلکه واکنش زندگی در محیط آبی روی بدن را به‌خوبی بررسی کرد و به نتیجه‌ای جالب دست یافت.

او تمام این مدت، فشار طولانی‌مدت بسیار بالای آب را روی خود بررسی می‌کرد و حتی واکنش‌های بدن خود را به‌صورت آنلاین با کودکان مدرسه در میان می‌گذاشت.

چهره عجیب این مرد بعد از صد روز زندگی زیر آب!/ عکس

هدف اصلی دکتر دیتوری در این تحقیق، یافتن نوعی دارو بود که بتواند در انسان نوعی رگ‌های خونی جدید تولید کند که بحتی وقتی تحت فشار بسیار بالا قرار می‌گیرد، توانایی انتقال اکسیژن را به سراسر بدن داشته باشد.

دکتر دیتوری ۵۶ ساله است و می‌گوید وقتی بعد از ۱۰۰ روز از آب بیرون آمده است، وضعیت جسمانی‌اش بهتر شده و حتی تلومرهای موجود در بدن او بلندتر شده بودند و سن او را ۳۴ ساله نشان می‌دادند. تلومرها پایانه فیزیکی کروموزوم‌های خطی هستند که با افزایش سن کوتاه‌تر می‌شوند.

دکتر دیتوری حتی موجودی تک‌سلولی در تالاب کشف کرد که این هم یکی دیگر از دستاوردهای ۱۰۰ روز زندگی در زیر آب اوست.

منبع: خبرآنلاین

کد خبر : ۲۲۹۱۱۲
۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۹
0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ضرب المثل های ایرانی از نگاه هوش مصنوعی + عکس