بررسی ادعای جنجالی باشگاه استقلال توسط 4 کارشناس داوری


بررسی ادعای جنجالی باشگاه استقلال توسط 4 کارشناس داوری

تسنیم: چهار کارشناس داوری پس از انتشار ویدیوی باشگاه استقلال، تصمیم تیم داوری در صحنه‌ای که میلاد فخرالدینی توپ را به سمت دروازه مس زد را به صورت دقیق بررسی کردند. با گذشت ساعت‌ها از دیدار استقلال و مس رفسنجان، همچنان حرف و حدیث‌های زیادی...

بررسی ادعای جنجالی باشگاه استقلال توسط 4 کارشناس داوری

تسنیم: چهار کارشناس داوری پس از انتشار ویدیوی باشگاه استقلال، تصمیم تیم داوری در صحنه‌ای که میلاد فخرالدینی توپ را به سمت دروازه مس زد را به صورت دقیق بررسی کردند.

با گذشت ساعت‌ها از دیدار استقلال و مس رفسنجان، همچنان حرف و حدیث‌های زیادی درباره صحنه مشکوک رخ داده روی خط دروازه مس رفسنجان مطرح می‌شود.

نظر کارشناس داوری درباره دو صحنه مشکوک دیدار استقلال ـ مس + فیلم

باشگاه استقلال بامداد امروز با انتشار ویدیویی مدعی شد ضربه بازیکن این تیم به طور کامل از خط دروازه عبور کرده است. برای پیگیری این موضوع با چهار کارشناس داوری کشورمان صحبت کرده و نظر آن‌ها را در این باره جویا شدیم. این نفرات تأکید کردند بیژن حیدری داور و مهدی شریفی کمک داور دوم این بازی تصمیم درستی در این صحنه اتخاذ کرده‌اند.

نظرات این چهار کارشناس داوری را در زیر می‌خوانید:

نادر جعفری: تمام توپ باید کامل از تمام خط رد شود، اما در این صحنه این اتفاق نیفتاده و تصمیم داوران درست بود. بازی با ژاپن در جام جهانی یادتان است؛ توپ فقط چند سانتی‌متر روی خط قرار داشت و آن اتفاقات افتاد. از مربیان استقلال خواهش می‌کنم بی‌جهت این التهاب را وارد جامعه نکنند. زاویه دوربینی که باشگاه استقلال هم منتشر کرده عمود بر تیر دروازه نیست و توپ اصلاً از خط رد نشده بود.

علیرضا یزدانی: توپ اصلاً گل نشد. توپ، محیطی بین ۶۸ تا ۷۱ سانت دارد و ممکن است جایی که توپ زمین را لمس کرده از خط رده شده باشد، اما محیط توپ روی خط قرار دارد. حتی اگر یک صدم توپ خط را لمس کند، گل نشده است. با وجود اینکه دوربین روی خط دروازه نبود، اما بازهم با چشم غیر مسلح قابل تشخیص بود که توپ از خط رد نشده است. در تصویری هم که باشگاه استقلال منتشر کرده بود، دوربین روی خط قرار نداشت و نمی‌توان بر اساس آن قضاوت کرد.

نوذر رودنیل: ابتدا در تصاویر تلویزیونی چیزی مشخص نبود، اما بعد از اینکه یک صحنه از پشت دروازه بیرون آمد نشان می‌داد توپ به هیچ عنوان از خط رد نشده است. مدافع دقیقاً در لب خط به توپ ضربه می‌زند و به هیچ عنوان توپ از خط رد نشده است.

سیدمهدی سیدعلی: چیزی که زاویه دوربین‌ها و ویدیو‌های منتشر شده نشان می‌دهد، تمام توپ از تمام خط رد نشده است. با توجه به زاویه دوربین، باید حتماً VAR وجود داشته باشد تا بتوان نظر قطعی داد، اما با این شرایط و تصاویری که وجود دارد، من هم نظر کمک داور را تأیید می‌کنم.

حیدر سلیمانی دیگر کارشناس داوری نیز شب گذشته تصمیم کمک داور را تأیید کرده بود.

لینک کوتاه کپی لینک

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج