روش عجیب ریست کردن رمز بایوس لپ‌تاپ با گیره کاغذ


روش عجیب ریست کردن رمز بایوس لپ‌تاپ با گیره کاغذ

تصاویر منتشر شده نشان می دهد شخصی اقدام به دور زدن قفل بایوس یک لپ تاپ قدیمی توشیبا از طریق فرو کردن گیره کاغذ در درگاه موازی (LPT) آن نموده است. اما چطور ممکن است با استفاده از گیره کاغذ بتوان قفل بایوس لپ تاپ را ریست کرد؟ در برخی وب...

تصاویر منتشر شده نشان می دهد شخصی اقدام به دور زدن قفل بایوس یک لپ تاپ قدیمی توشیبا از طریق فرو کردن گیره کاغذ در درگاه موازی (LPT) آن نموده است. اما چطور ممکن است با استفاده از گیره کاغذ بتوان قفل بایوس لپ تاپ را ریست کرد؟

در برخی وب سایت‌های آگهی خارجی می‌توان لپ‌تاپ‌های با بایوس قفل شده را با قیمت بسیار نازل خریداری کرد که عمدتاً برای استفاده از قطعات آنها خریداری می‌شوند. با این حال گاهی خریداران موفق به یافتن راه‌حل‌هایی برای ریست کردن پسورد می‌شوند که باعث می‌شود با هزینه ناچیز یک لپ‌تاپ جدید به دست بیاورند.

روش عجیب ریست کردن قفل بایوس توشیبا

Bob Pony علاقه خاصی به فناوری‌های قدیمی دارد که در تازه‌ترین ماجراجویی خود یک لپ‌تاپ Toshiba Satellite A15-S129 با بایوس قفل شده را خریداری می‌کند. از آنجایی که او پسورد بایوس دستگاه را نمی‌دانست، به یک روش عجیب برای دور زدن قفل BIOS دست زده است.

روش عجیب ریست کردن رمز بایوس لپ‌تاپ با گیره کاغذ

تصویر منتشر شده نشان می‌دهد باب تعدادی گیره کاغذ را در سوراخ‌های پُرت LPT لپ‌تاپ فرو کرده است که حالا می‌دانیم یک شوخی نیست و واقعاً کار می‌کند. بررسی‌ها نشان می‌دهد هدف از این کار وصل کردن پین‌های مشخصی از کانکتور LPT است که اگر به درستی وصل شوند، پسورد بایوس لپ‌تاپ‌های توشیبا را ریست می‌کنند. به نظر می‌رسد این روش یک راه‌حل مخفی برای ریست کردن پسورد لپ‌تاپ‌های توشیبا باشد.

آنچه که اشاره شد تنها راه موجود برای ریست کردن پسورد بایوس لپ‌تاپ‌ها نیست و اگر سری به موتورهای جستجو بزنید، ده‌ها روش عجیب دیگر وجود دارد که هر یک مخصوص برند یا سری خاصی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بک گراند بنفش | 100 عکس پس زمینه بنفش برای گوشی شیک و فانتزی