تیم کوک حدود 33 میلیون دلار از سهام خود از اپل را فروخت


تیم کوک حدود 33 میلیون دلار از سهام خود از اپل را فروخت

اینطور که پیداست در یک هفته اخیر تیم کوک، مدیرعامل شرکت اپل، درآمد عجیبی به جیب زده و چیزی در حدود 33 میلیون دلار از سهام خود از شرکت اپل را فروخته است. در ادامه این خبر شهر سخت افزار به بررسی این گزارش با جزئیات بیشتر می‌پردازیم. طی این...

اینطور که پیداست در یک هفته اخیر تیم کوک، مدیرعامل شرکت اپل، درآمد عجیبی به جیب زده و چیزی در حدود 33 میلیون دلار از سهام خود از شرکت اپل را فروخته است. در ادامه این خبر شهر سخت افزار به بررسی این گزارش با جزئیات بیشتر می‌پردازیم.

طی این هفته، تیم کوک، مدیرعامل اپل، 196410 سهم از سهام این شرکت را فروخت. بر اساس میانگین قیمت فروش، ارزش کل این سهام 33.2 میلیون دلار است. این یک روز بزرگ برای مدیرعامل باارزش‌ترین شرکت جهان است، اما با توجه به قوانین آمریکا او کل مبلغ را به جیب نخواهد زد.

سال گذشته گزارش شد که تیم کوک 63.2 میلیون دلار به عنوان بخشی از پاداش خود به دست آورده است. از این مبلغ، 3 میلیون دلار حقوق پایه او بود، پس از آن 47 میلیون دلار پاداش رشد سهام، 10.7 میلیون دلار پاداش مبتنی بر عملکرد و 2.5 میلیون دلار به عنوان مزایای دیگر (هزینه های امنیتی، سفرهای هوایی شخصی، حق بیمه و بازنشتگی) قرار گرفتند.

تیم کوک حدود 33 میلیون دلار از سهام خود از اپل را فروخت

یک پرونده کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده که توسط وبسایت MacRumors مشاهده شد نشان می‌دهد که پس از کسر مالیات، تیم کوک تقریباً 16.4 میلیون دلار از این معامله را حفظ می‌کند. حتی با در نظر گرفتن این فروش نیز مدیرعامل اپل سهام زیادی در این شرکت دارد.

اینطور که پیداست حتی پس از فروش حدود 200000 سهام، او همچنان مالک 3.3 میلیون سهم از باارزش‌ترین کمپانی دنیا است. یادداشتی در بایگانی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) می‌گوید که «فروش بر اساس قانون 10b5-1 که توسط شخص گزارش‌دهنده در 28 نوامبر 2022 تصویب شده بود، انجام شد.»

بیانیه بالا حاکی از آن است که سهام کوک به طور خودکار در صورت برآورده شدن برخی الزامات برای فروش قرار می‌گیرد، با این وجود جزئیات این الزامات در حال حاضر مشخص نشده‌اند. AppleInsider بیان می‌کند که قوانین تجارت داخل سازمانی (Insider Trading) بر نحوه فروش یا عدم فروش سهام مدیران شرکت نظارت می‌کند، اما تیم کوک این اختیار را دارد که سهام خود را خارج از برنامه مشخصی به فروش برساند.

تیم کوک حدود 33 میلیون دلار از سهام خود از اپل را فروخت

آخرین باری که او این کار را انجام داد در سال 2021 بود، زمانی که پنج میلیون سهم اپل را به عنوان بخشی از قرارداد اصلی خود برای به عهده گرفتن مسئولیت مدیرعامل دریافت کرد. همچنین باید در نظر داشت که 16 میلیون دلاری که اخیراً تیم کوک به جیب زد بسیار کمتر از 41.5 میلیون دلاری است که او هنگام فروش سهام خود در اکتبر 2023 به دست آورد.

در همین رابطه بخوانید:

- عملکرد ضعیف اپل در بازار بورس سهامداران را نگران کرده است!
- زندگینامه تیم کوک، مدیرعامل شرکت اپل و بررسی عملکرد او
- رشد باورنکردنی 769 درصدی سود سالانه و افزایش 10 درصدی ارزش سهام انویدیا به لطف ترندسواری هوش مصنوعی

نظر شما در مورد فروش سهام اپل توسط مدیرعامل این شرکت چیست؟ شما دلیل این امر را چه می‌دانید؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلیپ ترسناک مومو | چالش مومو | مومو ترسناک | فیلم ترسناک | مومو