بهترین ابزارهای هوش مصنوعی تصویرسازی و تولید عکس


به گزارش مشرق، اگر هنوز هم گوگل را برای پیدا کردن تصاویر دلخواهتان بالا و پایین می‌کنید، کارتان بی فایده است! با وجود ابزارهای هوش مصنوعی تصویرساز مثل DALL-E یا ده‌ها سایت دیگر، خودتان تصاویر جدیدی تولید کنید. در ادامه بهترین ابزارهای هوش...

به گزارش مشرق، اگر هنوز هم گوگل را برای پیدا کردن تصاویر دلخواهتان بالا و پایین می‌کنید، کارتان بی فایده است! با وجود ابزارهای هوش مصنوعی تصویرساز مثل DALL-E یا ده‌ها سایت دیگر، خودتان تصاویر جدیدی تولید کنید. در ادامه بهترین ابزارهای هوش مصنوعی ساخت عکس را معرفی می‌کنیم.

درست در ۱۴ مارچ ۲۰۲۳ بود که الداگسن برنده جایزه مسابقه عکاسی سونی شد. اما عجیب‌ترین نکته اینجا بود که این عکس توسط یک هوش مصنوعی ساخته شده بود و داورها متوجه این موضوع نشدند.

با این تفاسیر دیگر نیازی نیست که برای ساخت تصاویر گرافیکی پیچیده زمان زیادی اختصاص دهید. کار با سایت‌های هوش مصنوعی راحت‌تر از چیزی است که فکرش را بکنید. فقط باید دستور تولید تصویر را در قالب متن بنویسید؛ هوش مصنوعی خودش تصویر ذهنی شما را می‌سازد.

اگر به دنبال روشی هستید که نسبت به رقبای خود برتری داشته باشید، کار با ابزارهای مولد تصویر هوش مصنوعی را یاد بگیرید. در ادامه ۸ مورد از بهترین و محبوب‌ترین ابزارهای تصویرساز Ai رایگان و پولی را به شما معرفی می‌کنیم.

هوش مصنوعی تصویرساز چیست؟

هوش مصنوعی تصویرساز (AI Image Generator) یکی از تکنولوژی‌های جدید هوش مصنوعی است که امکان طراحی و تولید محتوای گرافیکی را فراهم می‌کند. تصاویر گرافیکی مورد نظر شما توسط هوش مصنوعی در عرض چند ثانیه ساخته می‌شود.

فقط کافی است دستور متنی دلخواهتان را وارد کنید تا این ابزارها در سریع‌ترین زمان ممکن، ‌ نزدیک‌ترین تصویر به محتوای شما را تولید کنند.

هر ماه سایت‌ها و اپلیکیشن‌های جدیدی با عنوان هوش مصنوعی تصویرساز عرضه می‌شود. سؤال اینجاست که بهترین سایت هوش مصنوعی تصویر ساز کدام است؟ یا اینکه کدام سایت هوش مصنوعی به درد کار ما می‌خورد؟

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی تصویرسازی

تا همین امروز که در سال ۲۰۲۳ میلادی هستیم، تعداد زیادی از ابزارهای هوش مصنوعی ساخت عکس در اختیار عموم مردم قرار دارد. اما در این بین برخی از وب سایت‌ها و ابزارها هم دقت بالایی دارند و هم به صورت رایگان عرضه شده‌اند.

در ادامه ۷ مورد از بهترین برنامه هوش مصنوعی تولید عکس را معرفی می‌کنیم.

۱- هوش مصنوعی تصویر ساز DALL-E ۲

DALL-E به عنوان اولین مولد هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۱ معرفی شد. ابزاری که تا به امروز دو نسخه دیگر آن با نام‌ها DALL-E ۲ و DALL-E ۳ به صورت عمومی عرضه شده است. شرکت OpenAI و ایلان ماسک بنیان گذار این هوش مصنوعی تصویرساز هستند.

تولید عکس‌های واقع‌گرایانه آن هم با دقت بالا باعث شد تا این سرویس از همان ابتدا سروصدای زیادی برپا کند. این هوش مصنوعی با تبدیل نوشته‌های هرچند کوتاه به تصاویر واقعی و با جزئیات بالا، ‌ نسبت به رقبای خودش متمایز شده است.

البته اگر دوست داشته باشید می‌توانید با ارسال یک تصویر به DALL-E ۲ مجموعه‌ای از خروجی‌های مشابه آن را دریافت کنید. همچنین، می‌توانید تصاویر و آثار مشهور قدیمی را با این ابزار به دقیق‌ترین شکل ممکن گسترش دهید.

در اکثر ابزارهای تصویرساز، خروجی عکس‌ها تصاویر هنری، فضای تاریک و آخرالزمانی را تداعی می‌کنند. در ۲ DALL-E می‌توانید نوع استایل، سوژه، نوع لنز و حتی فاصله کانونی تصویر هم انتخاب کنید.

این هوش مصنوعی در حال حاضر به صورت رایگان در دسترس نیست. البته می‌توانید از هوش مصنوعی بینگ که از تکنولوژی DALL-E استفاده کرده، برای ساخت تصاویر گرافیکی استفاده کنید.

هزینه اشتراک DALL-E ۲: کاربرانی که از ۶ آپریل ۲۰۲۳ در این سایت ثبت نام کردند؛ با پرداخت ۱۵ دلار ۱۱۵ اعتبار دریافت می‌کنند. هر بار درخواست تصویر از دال ای ۱۳ سنت است. (کاربران قدیمی ۱۵ اعتبار رایگان دارند.)

دسترسی از طریق: وب سایت

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی تصویرسازی و تولید عکس

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی تصویرسازی و تولید عکس

۲- هوش مصنوعی تصویرساز بینگ (Bing Image Creator)

هوش مصنوعی تصویر ساز Bing نتیجه همکاری شرکت مایکروسافت با OpenAI است. بینگ از تکنولوژی ۳ DALL-E برای تولید عکس استفاده می‌کند. برای درخواست تصویر در Bing Image Creator باید دستور متنی خودتان را به صورت انگلیسی در سرچ باکس وارد کنید.

تصاویر تولید شده توسط بینگ با نسبت مربعی ۱: ۱ و ابعاد ۱۰۲۴ در ۱۰۲۴ پیکسل هستند. رابط کاربری آسان و امکان تولید تصاویر به صورت رایگان از ویژگی‌های هوش مصنوعی بینگ است.

فرقی نمی‌کند که دنبال تصاویر واقع‌گرایانه باشید یا تصاویر خیال انگیز و گرافیکی. هوش مصنوعی Bing بهترین نتیجه را به شما نشان می‌دهد. البته در صورتی که بتوانید متن مناسبی را برای تصویر مورد نظرتان بنویسید؛ کاملاً به خود شما بستگی دارد!

هزینه اشتراک Bing Image Creator: تا ۱۰۰ درخواست به صورت رایگان است. خروجی هر درخواست متنی ۴ تصویر متفاوت است.

دسترسی از طریق: وب سایت

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی تصویرسازی و تولید عکس

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی تصویرسازی و تولید عکس

۳- هوش مصنوعی ساخت عکس Midjourney

هوش مصنوعی عکس ساز میدجرنی در اپلیکیشن دیسکورد یکی از بهترین ابزارهای این لیست است. خلق تصاویر هنری بدون محدودیت و باکیفیت بسیار بالا از ویژگی‌های Midjourney است. باوجوداینکه تلاش شده تا تصاویر واقع‌گرایانه‌ای از این هوش مصنوعی تولید شود؛ اما مشکلاتی هم دارد:

  • استایل هنری که به صورت پیش فرض روی عکس‌ها قرار می‌گیرد.
  • تبدیل نوشته به عکس فقط از طریق سرور دیسکورد امکان پذیر است.
  • فضای کاربری پیچیده دیسکورد که پیدا کردن دستور خروجی تصویر را دشوار کرده است.

البته شما می‌توانید به صورت رایگان تصاویر ساخته شده توسط دیگر کاربران هم مشاهده کنید. آن هم بدون اینکه اشتراکی خریده باشید. با تایپ دستور imagine/ و نوشتن عبارت دلخواهتان، تصاویر ذهنی شما با جزئیات بالا ساخته می‌شود.

هزینه اشتراک Midjourney: با پرداخت ۳۰ دلار در ماه به صورت نامحدود از این ابزار استفاده می‌کنید. خروجی هر درخواست ۴ تصویر متفاوت است.

دسترسی از طریق: اپلیکیشن Discord

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی تصویرسازی و تولید عکس

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی تصویرسازی و تولید عکس

۴- هوش مصنوعی تولید عکس DreamStudio

سرویس استیبل دیفیوژن یک سرویس رایگان است که امکانات کاملی ندارد. اما سازنده استیبل دیفیوژن راه حل این مشکل را در هوش مصنوعی DreamStudio ارائه داده است.

با این هوش مصنوعی می‌توانید هم‌زمان چند تصویر را به صورت یک جا بسازید. نسبت تصاویر را تغییر دهید و عناصر تصویر را تغییر دهید. DreamStudio دارای سبک‌های مختلف فتورئالیسم، اوریگامی و حتی طرح کتاب‌های کمیک است.

با استفاده از ابزار Edit در DreamStudio می‌توانید بخش‌هایی از تصویر را حذف کنید. بعد از آن به این هوش مصنوعی دستور پرکردن فضاهای خالی را بدهید.

هزینه اشتراک DreamStudio: بعد از ساخت اکانت ۲۵ اعتبار رایگان دارید. با پرداخت ۱۰ دلار ۱۰۰۰ اعتبار (امکان دریافت ۱۲۰۰ تصویر) به شما داده می‌شود.

دسترسی از طریق: وب سایت

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی تصویرسازی و تولید عکس

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی تصویرسازی و تولید عکس

۵- هوش مصنوعی Craiyon

مولد تصویرسازی Craiyon برخلاف دیگر سایت‌های این لیست دقت پایینی دارد. کیفیت خروجی تصویر هم پایین‌تر است. اما خب هزینه استفاده از این ابزار رایگان است و می‌توانید به صورت نامحدود تصویرسازی کنید.

رابط کاربری کرایون ساده است و می‌توانید بر اساس سبک‌های مختلفی که دوست دارید، تصویر جدید خلق کنید. فقط باید حدوداً ۲ دقیقه برای ساخت هر تصویر به این ابزار زمان بدهید. هرچقدر که دستورات متنی شما با جزئیات بیشتری نوشته شود، خروجی عکس کیفیت بالاتری خواهد داشت.

Craiyon کرایون در گذشته با نام DALL-E۲ mini شناخته می‌شد که البته هیچ ارتباطی هم با ابزار DALL-E ندارد. فقط حواستان باشد که برای دریافت خروجی تصاویر باید از صفحه اسکرین شات بگیرید. امکان دانلود مستقیم عکس‌ها از این سایت وجود ندارد.

هزینه اشتراک Craiyon: درخواست نامحدود تصویر بدون هیچ هزینه‌ای امکان پذیر است. خروجی درخواست به صورت ۶ تصویر متفاوت است.

دسترسی از طریق: وب سایت Craiyon

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی تصویرسازی و تولید عکس

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی تصویرسازی و تولید عکس

۶- هوش مصنوعی عکس ساز Adobe Firefly

شرکت Adobe یکی از معروف‌ترین تولیدکنندگان نرم افزارهای گرافیکی در دنیاست. این شرکت همین اواخر با ساخت هوش مصنوعی تصویرساز Firefly سرو صدای زیادی به پا کرد.

با استفاده از دستور متنی می‌توانید بخشی از تصویر یا کل تصویر را توسط هوش مصنوعی بسازید. فقط کافی است در بخش Generative AI برنامه ادوبی فتوشاپ، دستور متنی مورد نظرتان را به زبان انگلیسی تایپ کنید.

بعد از آن چند ثانیه‌ای طول می‌کشد تا تصویر نهایی ساخته شود. تصاویر تولید شده Firefly دارای کیفیت و دقت بسیار بالایی است.

هزینه اشتراک Adobe Firefly: برای ۲۵ اعتبار درماه به صورت رایگان است. بعد از آن باید ۵ دلار در ماه برای ۱۰۰ اعتبار پرداخت کنید.

دسترسی از طریق: وب سایت / برنامه Adobe Photoshop و سایر برنامه‌های Adobe

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی تصویرسازی و تولید عکس

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی تصویرسازی و تولید عکس

۷- هوش مصنوعی تصویر ساز NightCafe

NightCafe امکان تولید تصاویر به سبک‌های مختلف را دارد. از تصاویر رنگ روغن گرفته تا تصاویر رئال را می‌توانید به‌راحتی با هوش مصنوعی تصویرساز NightCafe بسازید.

نام این ابزار از نقاشی (کافه شب) ونسان ونگوگ گرفته شده است. با وارد کردن دستور متنی مورد نظر و انتخاب سبک و مدل تصویر، خروجی عکس در عرض چند دقیقه برای شما ارسال می‌شود.

هزینه اشتراک NightCafe: باید ۶ دلار در ماه برای ۱۰۰۰ اعتبار پرداخت کنید. (امکان دریافت ۱۲۴۰ تصویر را دارد.)

دسترسی از طریق: وب سایت

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی تصویرسازی و تولید عکس

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی تصویرسازی و تولید عکس

لیست بهترین هوش مصنوعی تصویر ساز

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی تصویرسازی و تولید عکس

هوش مصنوعی تصویر ساز اندروید و ios

احتمالاً شما هم به دنبال روشی آسان برای ساخت عکس با هوش مصنوعی باشید. برای همین در این بخش می‌خواهیم معروف‌ترین هوش مصنوعی تصویر ساز در اندروید و ios را هم معرفی کنیم. می‌توانید با دانلود ابزارهای هوش مصنوعی تصویرساز در کمتر از چند ثانیه تصاویر گرافیکی منحصر به فرد خودتان را بسازید.

لیست بهترین برنامه هوش مصنوعی ساخت عکس Android و ios:

  • YouCam Makeup
  • Lensa
  • Fotor
  • DeepArt
  • Jasper
  • Canva
  • FaceApp

آخرین کلام

در سال‌های اخیر و بعد از استقبال زیاد مردم از هوش مصنوعی، تعداد این ابزارها روزبه‌روز در حال افزایش است. برخی از این ابزارهای معروف که در ابتدا به صورت رایگان عرضه می‌شدند، در حال حاضر نیاز به پرداخت هزینه اشتراک ماهیانه یا سالیانه دارند.

اما برخی از ابزارهای کاربردی مثل Bing Image Creator همچنان به صورت رایگان کار می‌کنند.

به نظر شما چه ابزارهای دیگری می‌توانند در لیست بهترین سایت هوش مصنوعی تبدیل متن به عکس جای داشته باشند؟ نظر خودتان را در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ساخت کاردستی ورزشی برای کودکان با روش های ساده و راحت