آماده باش نیروهای حشد الشعبی در استان الانبار


آماده باش نیروهای حشد الشعبی در استان الانبار

یک منبع در عراق از آماده باش نیروهای حشد شعبی در استان الانبار این کشور بعد از دریافت اطلاعات امنیتی خبر داد.

آماده باش نیروهای حشد الشعبی در استان الانبار

به گزارش راهبرد معاصر، یک منبع امنیتی در فرماندهی نیروهای حشد شعبی اعلام کرد که این نیروها بعد از دریافت اطلاعاتی مبنی بر وجود تهدیدات تروریستی در استان الانبار به حالت آماده باش درآمده‌اند.

این منبع اضافه کرد: هماهنگی‌های خوبی میان نیروهای امنیتی عراق و حشد شعبی برای حفظ امنیت استان الانبار وجود دارد. اطلاعات ما به تحرکات عناصر داعش در این استان اشاره دارد.

وی بیان کرد: در حال حاضر اوضاع این استان با ثبات بوده و جای نگرانی نیست.

منبع امنیتی مذکور تصریح کرد: نیروهای عراقی تدابیر امنیتی لازم را در استان الانبار اتخاذ کرده‌اند.

«عبدالله احمد الجغیفی» تحلیلگر سیاسی عراق پیشتر نسبت به اوضاع امنیتی سه استان غرب این کشور هشدار داد و گفت: فرماندهان امنیتی در بخش‌های غربی هشدارهای فوری برای اتخاذ تدابیر لازم در پی افزایش تعداد گروهک‌های وابسته به داعش صادر کرده‌اند.

وی افزود: این گروهک‌ها در بیابان‌های میان استان‌های الانبار، موصل و صلاح الدین فعال هستند. نگرانی‌هایی نسبت به فعالیت‌های تروریستی عناصر مذکور علیه نیروهای امنیتی وجود دارد.

الجغیفی تصریح کرد: عناصر تروریست اقدام به بمب گذاری منطقه‌های بیابانی می‌کنند. آن‌ها تجهیزات جنگی، سلاح، انبار مواد غذایی و مرکز درمانی در تونل‌های مخفی زیرزمینی خود دارند.

نیروهای حشد شعبی همچنین مسئول طرح تأمین امنیت نمازگزاران عراقی در طول ماه مبارک رمضان در استان الانبار بوده‌اند.

«صلاح فاضل العیساوی» یکی از فرماندهان نیروهای حشد شعبی مستقر در استان الانبار اعلام کرده بود که این نیروها مأموریت حمایت از امنیت شهروندان عراقی را در طول ماه مبارک رمضان عملیاتی می‌کنند./ مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان