حماس با سلاح‌های ساده، ارتش اسرائیل را زمین‌گیر کرد


حماس با سلاح‌های ساده، ارتش اسرائیل را زمین‌گیر کرد

یک تحلیلگر امور نظامی رژیم صهیونیستی اذعان کرد که جنبش حماس در جریان نبرد طوفان الاقصی با استفاده از سلاح های ساده به دستاوردهای بزرگی دست یافته و در مقابل، رژیم اسرائیل به رغم برخورداری از تجهیزات و امکانات نظامی پیشرفته نتوانسته به اهداف خود دست یابد.

«عاموس هرئیل» تحلیلگر امور نظامی رژیم صهیونیستی در مقاله ای در روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» اشاره کرد که جنگ رژیم اسرائیل علیه ساکنان غزه ، جان ۶۰۰ نظامی این رژیم را گرفت که نیمی از آنها در عملیات زمینی که در پایان اکتبر گذشته آغاز شد، کشته شدند.

وی تصریح کرد که حماس در نبردهای خود با ارتش رژیم اسرائیل در غزه، تاکتیک خود را تغییر داد و راه جایگزینی را انتخاب کرد و در طول جنگ، به خطرناک ترین و موثرترین سلاح یعنی موشک قدیمی «آر پی جی» متوسل شد که هنوز هم تلفات زیادی را از ارتش رژیم اسرائیل می گیرد.

این تحلیلگر نظامی رژیم صهیونیستی با اشاره به سانسور تلفات و خسارات ارتش این رژیم در جریان جنگ علیه غزه توسط مقامات تل آویو، اظهار داشت: اگر در سرزمین های اشغالی، هیچ کلیپی از کشته شدن نظامیان اسرائیلی وجود نداشته باشد، از سوی حماس به سرعت منتشر می شود و انگار هیچ اتفاقی [برای این جنبش] نیفتاده است.

وی تصریح کرد که با گذشت شش ماه از آغاز جنگ رژیم اسرائیل علیه ساکنان غزه، موازنه این رژیم در مقابل حماس رضایت بخش نیست.

حماس با سلاح‌های ساده، ارتش اسرائیل را زمین‌گیر کرد

هرئیل ادامه داد: اسرائیل خود را در جنگی قرار داد که از ابتدا در وضعیت وحشتناکی قرار داشت.

وی ادامه داد: با گذشت زمان باید اعتراف کنیم که این جنگ دستاوردی برای اسرائیل نداشته است زیرا پیش بینی می شد که حماس ظرف چند ماه نابود شود و تمام توان نظامی آن برچیده شود، اما آنها جنگ فرسایشی را به تل آویو تحمیل کردند و به سختی می توان باور کرد که حتی در آینده نیز امکان انحلال کامل حماس وجود داشته باشد.

این تحلیلگر نظامی رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه تحمیل معامله دوم و سوم مبادله اسیران برای بازگرداندن اسیران صهیونیست از غزه، کار دشواری خواهد بود، افزود: سخت تر اینکه اسیران صهیونیست بیشتری در اسارت می میرند.

هرئیل پیشتر نیز اذعان کرده بود که ارتش صهیونیستی علیرغم خسارت‌های زیادی که به آن وارد شده است، سخت است که بتواند اهداف خود در غزه را محقق کند.

ارتش رژیم صهیونیستی از همان آغاز هدف اصلی خود از جنگ علیه نوار غزه را بازگرداندن اسیران صهیونیستِ در نزد مقاومت و نابودی جنبش حماس اعلام کرد اما در نهایت، بعد از ۴۸ روز مجبور شد که به آتش بس موقت تن داده و از راه مذاکره با همین جنبش حماس تعدادی از اسرای خود را در مقابل اسرای فلسطینی آزاد کند.

رژیم صهیونیستی سپس با آغاز مجدد جنگ علیه غزه اعلام کرد که هدف از این اقدام فشار بر جنبش حماس برای آزادی سایر اسیران صهیونیست و نابودی کردن این جنبش است اما جنبش حماس نیز در مقابل اعلام کرد که تا زمانی که یک آتش بس دائمی و پایدار برقرار نشود، اسیران صهیونیست آزاد نخواهند شد و آزادی آنها نیز از طریق تبادل با اسیران فلسطینی خواهد بود.

در جریان ازسرگیری جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و بمباران گسترده مناطق مختلف این منطقه، چند نفر از اسیران رژیم صهیونیستی نیز کشته شدند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شباهت عجیب "جعفر جکسون" به عمویش "مایکل جکسون"