مشکل عجیبی که با پُر شدن حافظه SSD مک بوک پرو M2 به وجود آمد


مشکل عجیبی که با پُر شدن حافظه SSD مک بوک پرو M2 به وجود آمد

هنگامی که حافظه لپ تاپ شما پُر می‌شود و نمی‌توانید برنامه یا بازی مورد نظرتان را نصب کنید، احتمالاً انتظار دارید به راحتی با حذف فایل‌های غیرضروری مشکل برطرف شود. اما چه فکر می‌کنید اگر بدانید همین کار در M2 MacBook Pro به پاک کردن کامل SSD...

هنگامی که حافظه لپ تاپ شما پُر می‌شود و نمی‌توانید برنامه یا بازی مورد نظرتان را نصب کنید، احتمالاً انتظار دارید به راحتی با حذف فایل‌های غیرضروری مشکل برطرف شود. اما چه فکر می‌کنید اگر بدانید همین کار در M2 MacBook Pro به پاک کردن کامل SSD نیاز پیدا کرده است؟!

یک متخصص مک پرده از مشکل عجیبی در لپ‌تاپ M2 MacBook Pro گفته است. هنگامی که وی می‌خواسته بر روی لپ‌تاپ کودک خود از استیم بازی دانلود کند، با خطای پُر بودن حافظه مواجه می‌شود. عجیب اینکه هیچ یک از تلاش‌ها برای آزاد کردن حافظه از طریق Finder، دستورات Terminal و Disk Utility جواب نداده و ناچار شده تمامی اطلاعات موجود بر روی SSD را پاک کند.

دردسر پُر شدن حافظه M2 MacBook Pro اپل

مک‌بوک پرو مورد بحث به اس‌اس‌دی 1 ترابایتی مجهز بوده و هنگامی که با خطای پُر بودن حافظه روبرو شده‌اند، ابتدا با خالی کردن سطل بازیافت شروع کرده‌اند. عجیب اینکه خالی کردن Trash هم موفقیت‌آمیز نبوده و با خطایی با مضمون "عدم امکان انجام آن به دلیل پُر بودن دیسک" روبرو شده‌اند. ظاهراً SSD مک بوک پرو آنقدر پُر شده که امکان انجام هیچ کاری را نمی‌داده است.

مشکل عجیبی که با پُر شدن حافظه SSD مک بوک پرو M2 به وجود آمد

در ادامه، این متخصص مک سراغ خط فرمان پرقدرت Terminal مک می‌رود تا بلکه بتواند کمی فضا آزاد کند که بی‌نتیجه بوده است. Disk Utility هم بی‌فایده بوده و او با خطای "No space left on device" مواجه می‌شود.

در نهایت، Glenn Fleishman پس از امتحان کردن آخرین روش‌ها مانند نصب نسخه‌های مختلف مک و بازگردانی پشتیبان‌ها، به ناچار قید همه فایل‌های پیشین را می‌زند و تنها با پاک کردن کامل SSD امکان استفاده دوباره از آن وجود داشته است.

در حال حاضر علت این مشکل مشخص نیست، با این حال به نظر می‌رسد پای یک باگ در میان باشد که لزوماً نرم افزاری نیست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا