چشمه های آبگرم گلگیر مسجد سلیمان


چشمه های آبگرم گلگیر مسجد سلیمان

چشمه های آبگرم گلگیر مسجد سلیمان ، از جاذبه های گردشگری این شهر به شمار می رود که خواص زیادی بخصوص برای درمان بیماری های پوستی دارند. در واقع گُلگیر منطقه ‌ای بکر با جاذبه های بسیار در حوزه گردشگری و منابع طبیعی...

چشمه های آبگرم گلگیر مسجد سلیمان ، از جاذبه های گردشگری این شهر به شمار می رود که خواص زیادی بخصوص برای درمان بیماری های پوستی دارند. در واقع گُلگیر منطقه ‌ای بکر با جاذبه های بسیار در حوزه گردشگری و منابع طبیعی است که در برخی منابع این منطقه را «گورگیر» نیز نامیده ‌اند. چشمه آب ‌شور که به گویش محلی: اَوِ سور گفته می شود، تپه ‌های باستانی، کوه آسماری، گیاهان دارویی، حیوانات متنوع وحشی. قسمتی ناچیز از جاذبه‌ های موجود در گلگیر است.

چشمه های آبگرم گلگیر مسجد سلیمان

چشمه‌های آب درمانی گوگردی گُلگیر، یکی دیگر از جاذبه ‌های منحصربه ‌فرد این منطقه است. این چشمه ‌های آب گوگردی دارای خاصیت درمانی بوده و به ‌صورت خودجوش از زمین جاری می شوند. در فصل زمستان و پاییز، دارای آب گرم و در تابستان، دارای آب سرد هستند. چشمه های آب گلگیر حاوی مواد معدنی و گوگرد است که برای درمان بیماریهای پوستی و درد مفاصل مفید می باشد. یک بند خاکی برای احیای این چشمه ها ساخته شده و امکاناتی از جمله رختکن و سایه بان نیز نصب شده است.

نحوه دسترسی

چشمه های آبگرم گلگیر در حدود ۳۰ کیلومتری شهر مسجدسلیمان و در گلگیر و در دامان کوه آسماری واقع شده است.

چشمه های آبگرم گلگیر مسجد سلیمان

چشمه های آبگرم گلگیر مسجد سلیمان

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)