قیمت جهانی طلا امروز 18 فروردین 1403


قیمت جهانی طلا امروز 18 فروردین 1403

قیمت هر اونس طلا امروز با ۱.۶۹ درصد افزایش به ۲۳۲۹ دلار و ۷۵ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا امروز 18 فروردین 1403

به گزارش راهبرد معاصر؛ قیمت طلا علیرغم گزارش بهتر از حد انتظار اشتغال در آمریکا و همچنین افزایش سود اوراق قرضه خزانه داری آمریکا و بالا رفتن ارزش دلار، افزایش داشته است.


قیمت هر اونس طلا امروز با 1.69 درصد افزایش به 2329 دلار و 75 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش 1.60 درصدی به 2345 دلار و 40 سنت رسیده است.


زیرساخت‌های مرتبط با ارزش دلار، مخاطرات ژئوپلیتیکی و خرید بالای فیزیکی باعث افزایش قیمت طلا شده است.


اطلاعات لیست حقوق بگیران بخش غیر کشاورزی آمریکا در ماه مارس فراتر از تخمین‌ها بوده و 303 هزار شغل در این بخش اضافه شده است. این بدان معناست که نرخ بیکاری در آمریکا پایین آمده است.

اما این خبر می‌تواند احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو را در ماه ژوئن از حدود 70 درصد تا 53.4 درصد پایین بیاورد.


گزارش اشتغال آمریکا تایید دیگری بر اظهارات جروم پاول رئیس فدرال رزرو در روز چهارشنبه بود. وی گفت هیچ عجله‌ای برای پایین آمدن نرخ بهره وجود ندارد.


کاهش نرخ بهره فدرال رزرو هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را پایین آورده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد.
در این بین شاخص دلار هم 0.15 درصد افزایش یافته و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر کرده است. سود اوراق قرضه خزنه‌داری آمریکا هم حدود 5 واحد افزایش یافته و سود اوراق قرضه 10 ساله به 4.365 درصد رسیده است.


مخاطرات ژئوپلیتیکی به دنبال حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در سوریه تشدید شده است. ایران قول داده این اقدام رژیم صهیونیستی را تلافی کند. افزایش بیشتر درگیری‌ها می‌تواند قیمت طلا را بالاتر ببرد و به 2350 دلار برساند.


بزرگترین خریدار فیزیکی طلا بانک مرکزی چین بوده که ذخایر آن 12 تن افزایش یافته و به257 تن رسیده است. خرید طلا توسط بانک‌های مرکزی سراسر دنیا ادامه دارد.

در میان سایر فلزات گرانبها قیمت نقره با 0.94 افزایش به 27 دلار و 50 سنت رسید و پلاتین با یک کاهش 0.45 درصدی 930 دلار و 56 سنت معامله می‌شود./ تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا