اعتراف دبیر کل ناتو درباره جنگ روسیه و اوکراین


اعتراف دبیر کل ناتو درباره جنگ روسیه و اوکراین

استولتنبرگ اظهار کرد جنگنده‌های اف-۱۶ راه‌حل معجزه‌آسایی که پیروزی نهایی اوکراین را در جنگ با روسیه رقم بزنند نیستند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، دبیر کل ائتلاف پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اذعان کرد تحویل جنگنده‌های اف-۱۶ در آینده به اوکراین تغییری در روند جنگ در این کشور ایجاد نخواهد کرد.

«ینس استولتنبرگ»، دبیر کل ائتلاف ناتو در مصاحبه‌ با مجله آلمانی «بیلد» گفت متحدان غربی اوکراین قرار است جنگنده‌های اف-۱۶ و مهمات را برای اوکراین بفرستند و از مدتی قبل مشغول آموزش دادن به خلبان‌های اوکراینی برای کار با این جنگنده‌ها بوده اند.

استولتنبرگ اظهار کرد تحویل این جنگنده‌ها به اوکراین یک نشانه دیگر از تداوم حمایت متحدان غربی از کی‌یف بوده و این جنگنده‌ها مواضع دفاعی اوکراینی‌ها را تقویت خواهند کرد اما او همچنین اذعان کرد که این جنگنده‌ها راه‌حل معجزه‌آسایی که پیروزی نهایی اوکراین را در جنگ با روسیه رقم بزنند نیستند.

خبر مرتبط
دست اوکراین رو شد / کشف اسناد جدید دست داشتن در حمله تروریستی مسکو

اقتصادنیوز: مقام‌های روسیه دست کم ۱۴ نفر را به اتهام دست داشتن در حمله تروریستی کروکوس که شامل چهار عامل مسلح این حمله می‌شوند دستگیر کرده‌اند.

استولتنبرگ همچنین تاکید کرد ائتلاف ناتو برنامه‌ای برای ارسال واحدهای رزمی به اوکراین ندارد اما از اعضای ائتلاف خواست ارسال تسلیحات برای کی‌یف را تشدید کنند.

اخیراً چند مقام ارشد اوکراینی به نشریه پولتیکو گفتند که ارسال جنگنده‌های اف-۱۶ برای اوکراین نه الان بلکه یک سال قبل می‌توانست به ارتش این کشور در جنگ با روسیه کمک کند.

این جنگنده‌ها در ابتدا قرار بود تا پایان سال ۲۰۲۳ به اوکراین داده شوند اما ارسال آنها به پایان فصل بهار موکول شده است. کاخ سفید اعلام کرده تحویل این جنگنده‌های ساخت آمریکا از طریق کشورهای ثالث به اوکراین به مجرد آنکه خلبان‌های اوکراینی دوره‌های کار با این جنگنده‌ها را تکمیل کنند شروع خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تحریک همسر به روش خیلی سریع و راحت