تقلای بی سرانجام صدا و سیما برای رشد درصد بینندگان تولیداتش!


تقلای بی سرانجام صدا و سیما برای رشد درصد بینندگان تولیداتش!

ماه رمضان و نوروز در دهه‌های گذشته هر کدام جشنواره رنگارنگی از سریال‌های تلویزیون بود. به نحوی که مخاطب سریال‌های موفق نوروز و رمضان به بالای هفتاد درصد می‌رسید؛ از جمله آخرین فصل پایتخت( پایتخت ۶) ۷۵ درصد بیننده داشت و یک سریال متوسط پنجاه درصد از بینندگان را جذب می‌کرد ( از جمله سریال نون خ (فصل یک) که ۵۶ درصد بیننده داشت.)

به گزارش تجارت‌نیوز، امسال دو جشنواره تلویزیون یعنی نوروز و رمضان با هم تقارن داشتند و طبیعتاً می‌بایست سریال‌ها بصورت تصاعدی دیده می‌شد. اما نتایج نظرسنجی سریال‌های نوروز امسال که توسط مرکز تحقیقات صدا و سیما حاکی از چیز دیگری است؛

مخاطب همه قسمت‌ها٬ بعضی قسمت ها و بیننده اتفاقی سریال زیر خاکی ۲۹درصد است و ۷۱ درصد مردم حتی بصورت تصادفی سریال زیر خاکی را ندیده‌اند.

مخاطب همه قسمت‌ها، بعضی قسمت‌ها و بیننده اتفاقی سریال هفت سر اژدها ۱۹درصد اعلام شده و ۸۱ درصد مردم حتی بصورت اتفاقی سریال هفت سر اژدها را ندیده اند.

مخاطب همه ی قسمت‌ها، بعضی قسمت‌ها و بیننده اتفاقی سریال رستگاری ۱۶ درصد بوده است و ۸۴ مردم حتی بصورت تصادفی سریال رستگاری را ندیده اند.

این در حالی است که سریال زیر خاکی ۴ که هم اکنون مجموع مخاطب آن ۲۹درصد است در فصل های پیشین تا حدود دو برابر بیننده داشته است.

زیر خاکی یک ۴۴ درصد، سریال زیر خاکی ۲ ۴۵ درصد، سریال زیر خاکی ۳ ۶۹ درصد از بینندگان را به خود جذب کرده‌اند.

قابل ذکر است با توجه به عدم تولید فیلمنامه از ساختار دفتر فیلمنامه جبلی ریاست سازمان خود شخصا دست بکار شده و این سه سریال را به آنتن رسانده است.

دو خروجی اداره فیلمنامه سازمان پیش از نوروز پخش گردید و با شکست سنگین در جذب مخاطب مواجه گردید.

۹۵ درصد مردم سریال بیسکویید را در اوج ساعت شبکه سه ندیده‌اند و سریال چرخ گردون در اوج ساعت بیننده توانست رکورد ندیدن را از آن خود کند و ۹۶ درصد مردم حتی بصورت تصادفی نیز آن را تماشا نکرده‌اند.

حال باید دید مخاطب نون خ ۵ که آن هم توسط شخص جبلی و دور زدن سیستم دفتر فیلمنامه راه اندازی شد می‌تواند مخاطبین گذشته خود را جذب کند یا به سرنوشت مابقی سریال های جشنواره نوروز ‌رمضان ۱۴۰۳ دچار می شود.

منبع : بامداد نو
به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها